Usterka ładowania i wyższe obroty - Captur 1.2 TCE 118KM

16 Lis 2023, 09:07

Witam,
W weekend na parę sekund pojawiła mi się usterka ładowania akumulatora, po czym zgasła i po mimo kilkukrotnych jazdach nie powtórzyło się to. Aku sprawdzony jest ok, ładowanie sprawdzone multimetrem jest ok ale zauważam, że po włączeniu nawiewu na szybę /ogrzewania tylnej silnik dostaje lekko wyższych obrotów na jałowym(z około 800 na 900/1000. Jestem kompletnym laikiem dlatego pytam, czy to normalne? Mechanik stwierdził, że te alternatory są solidne i z nim raczej nie ma problemu. Dodam, że akumulator wydaję się być dobrze naładowany, bo na ujemnych temperaturach i mimo jazdy na krótkich dystansach auto odpala od strzała.

Pozdrawiam
AkseI
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Renault Captur
Silnik: 1.2 tce
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

16 Lis 2023, 09:55

AkseI napisał(a):Aku sprawdzony jest ok, ładowanie sprawdzone multimetrem jest ok
Sprawdzałeś też pod obciążeniem jak włączyłeś te wszystkie odbiorniki prądu? Jakie wtedy masz ładowanie i jakie było bez obciążenia?

Generalnie przy większym zapotrzebowaniu na prąd obroty podskakują na chwilę ale po tym powinny się ustabilizować i wrócić mniej więcej do poprzedniego poziomu bo jest coś takiego jak regulator napięcia. W skrócie wygląda to tak, że jak włączasz dużo odbiorników to alternator stawia większy opór silnikowi a ten żeby nie zgasnąć na wolnych obrotach podbija je trochę.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9332
Zdjęcia: 33

16 Lis 2023, 10:00

Mechanik sprawdzał też pod obciążeniem i było wszystko w porządku, nie podał mi wtedy parametrów ale jak sam sprawdzałem później to pod obciążeniem było 14.7 z tym, że to był najzwyklejszy uniwersalny multimetr, więc dokładności się nie spodziewam. Tak samo mechanik stwierdził, że regulator działa poprawnie, więc prawdopodobnie się przejmuje niepotrzebnie ale wolę dmuchać na zimne.
AkseI
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Renault Captur
Silnik: 1.2 tce
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

16 Lis 2023, 10:09

AkseI napisał(a): jak sam sprawdzałem później to pod obciążeniem było 14.7 z tym, że to był najzwyklejszy uniwersalny multimetr
To było na zimnym silniku? Takie napięcie jest dopuszczalne podczas niskich zewnętrznych temperatur.

AkseI napisał(a):W weekend na parę sekund pojawiła mi się usterka ładowania akumulatora, po czym zgasła i po mimo kilkukrotnych jazdach nie powtórzyło się to.
Jeżeli wszystko jest teraz dobrze to nie masz czym się przejmować ale dla własnego spokoju możesz jeszcze sprawdzić mocowanie połączeń elektrycznych przy alternatorze i klemy na akumulatorze :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9332
Zdjęcia: 33

16 Lis 2023, 10:16

Tak, w trakcie pracy tylko wyskoczyłem więc był na zimnym.
AkseI
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Renault Captur
Silnik: 1.2 tce
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

16 Lis 2023, 10:23

AkseI napisał(a):Tak, w trakcie pracy tylko wyskoczyłem więc był na zimnym.
No to jest to dopuszczalne :wink:

Pozostaje Ci jazda i obserwacja czy sytuacja się nie powtórzy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9332
Zdjęcia: 33
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator porównania rozmiarów opon
    Jak sprawdzić czy rozmiar zamiennika opony względem oryginalnego rozmiaru będzie prawidłowo dobrany? W tym przypadku należy porównać średnicę zewnętrzną opony wzorcowej z oponą sugerowaną jako zamiennik. Jest zasada ...
    Jak dobre opony ciężarowe wpływają na biznes?
    Opony stosowane w transporcie drogowym stanowi do 5 proc. wydatków firmy, ale ma wpływ na 40 proc. wszystkich kosztów operacyjnych. Od jego jakości przy zakupie, fachowego serwisu przy montażu oraz i potem prawidłowej ...

16 Lis 2023, 13:59

Ale obroty na rozgrzanym już silniku powinny wynosić około 800. Nie 900/1000. Czy tak masz? Bo tego nie doprecyzowaliśmy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20160
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2023, 18:42

Sprawdzanie multimetrem było na zimnym. Jeśli chodzi o obroty to jak wcześniej napisałem na rozgrzanym 800, chyba, że odpalę nawiew itp, to wtedy chwilę skaczą obroty. Czasem też czego mechanik powodu nie mógł znaleźć mam bardzo delikatne falowanie obrotów i po odpaleniu na zimnym przez chwilę jakieś 1000 obrotów przez chwilkę.
AkseI
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Renault Captur
Silnik: 1.2 tce
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

20 Lis 2023, 20:29

No to z obrotami musisz poszukać przyczyny. A w sumie mechanik. Przyczyn może być wiele. Po odpaleniu na zimny, obroty mogą przez sekundę, dwie mieć 1000, ale muszą spaść do tych 800. Jak włączysz jakiś wiekszy odbiornik ( ogrzewanie szyby, klimę itp ) obroty mogą na sekundę spaść poniżej tych 800, ale od razu muszą się podnieść spowrotem do tych 800. Nie mogą falować.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20160
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2023, 20:34

Poniżej 800 nie spadają nigdy, jedynie rosną. Polecany mechanik(nie jeden)zajmujący się marką nie widzi problemów, auto niby bez zastrzeżeń zawsze no ale te problemy nadal występują.
AkseI
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Renault Captur
Silnik: 1.2 tce
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

21 Lis 2023, 10:26

No to zmień mechanika, bo ten sobie chyba nie radzi. Obroty mają stać w miejscu i wskazówka z obrotomierza nie ma prawa ani drgnąć. Obroty nie maja prawa falować. Poszukaj mechanika, który zna się dobrze na diagnostyce. Bo w przeciwnym razie będą ci mówili, że albo jest dobrze, bo ten typ tak ma, albo będą ci wymieniali pół silnika, czyli naprawiali metodą prób i błędów. A za te próby i błędy będziesz płacił ty. Więc myślę, że lepiej zapłacić raz za konkretną diagnostykę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20160
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Lis 2023, 09:51

No właśnie byłem u 2, czy 3. Jeden konkretnie tylko od renault i polecany ale właśnie nie ma żadnych błędów w komputerze i mówili, że bez rozkładania auta żeby sprawdzić co jest to może być ciężko,.bo może być wiele rzeczy. W każdym razie na rozgrzanym silniku też widzę, że obroty się podnoszą po odpaleniu nawiewu/ogrzewania tylnej szyby. Tak samo jakoś mi się wydaje, że spryskiwacze mają słabe ciśnienie, czy myślisz, że może być coś od elektryki/aku?
AkseI
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Renault Captur
Silnik: 1.2 tce
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

22 Lis 2023, 12:27

AkseI napisał(a):właśnie nie ma żadnych błędów w komputerze

No i tu właściciele zderzają się ze smutną rzeczywistością, o której często wspominam - pseudomechanicy, którzy naprawiają auta wg tego, jaki błąd pokaże im interfejs. Nie myślą, nie znają się na swojej robocie. To, że nie ma błędu, a coś jest nie tak z autem, to przecież widać, bo obroty falują. Trzeba więc się podłączyć pod komputer i posprawdzać odczyty poszczególnych czujników i posprawdzać, czy te odczyty czujników są prawidłowe. Czyli diagnostyka. I tu właśnie większość mechaników zostaje rozłożona na łopatki...
Należało by zacząć od profilaktycznej wymiany świec oraz filtra powietrza i paliwa. Należałoby sprawdzić kolektor dolotowy i wężyki z podciśnieniami, zajrzeć do przepustnicy czy nie jest brudna i nawet profilaktycznie ją wyczyścić, zajrzeć do krokowca, dane temp. w dolocie, dane z przepływomierza itd itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20160
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lis 2023, 10:59

W takim razie poszukam kogoś innego. W każdym razie na multimetrze najtańszym przy jazdach po 3-4km jednorazowo, pokazuje 12.2V. Według wiedzy jaką posiadam to za mało i jest niedoładowany ale czy może to spowodować uszkodzenie akumulatora? Na akumulatorze jest okienko wskazujące, czy akumulator jest sprawny, do naładowania lub do wymiany, według tego (zielone światełko) jest wszystko w porządku .Nie mam za bardzo możliwości ładowania go.
AkseI
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Renault Captur
Silnik: 1.2 tce
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

23 Lis 2023, 12:32

AkseI napisał(a):W każdym razie na multimetrze najtańszym przy jazdach po 3-4km jednorazowo, pokazuje 12.2V.

Zaraz zaraz. Dopiero co pisałeś
AkseI napisał(a):ale jak sam sprawdzałem później to pod obciążeniem było 14.7 z tym, że to był najzwyklejszy uniwersalny multimetr

No więc się w końcu zdecyduj, bo coś kręcisz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20160
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000