Usterka ładowania i wyższe obroty - Captur 1.2 TCE 118KM

16 Lis 2023, 09:07

Witam,
W weekend na parę sekund pojawiła mi się usterka ładowania akumulatora, po czym zgasła i po mimo kilkukrotnych jazdach nie powtórzyło się to. Aku sprawdzony jest ok, ładowanie sprawdzone multimetrem jest ok ale zauważam, że po włączeniu nawiewu na szybę /ogrzewania tylnej silnik dostaje lekko wyższych obrotów na jałowym(z około 800 na 900/1000. Jestem kompletnym laikiem dlatego pytam, czy to normalne? Mechanik stwierdził, że te alternatory są solidne i z nim raczej nie ma problemu. Dodam, że akumulator wydaję się być dobrze naładowany, bo na ujemnych temperaturach i mimo jazdy na krótkich dystansach auto odpala od strzała.

Pozdrawiam
AkseI
Nowicjusz

Auto: Renault Captur
Silnik: 1.2 tce
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

16 Lis 2023, 09:55

AkseI napisał(a):Aku sprawdzony jest ok, ładowanie sprawdzone multimetrem jest ok
Sprawdzałeś też pod obciążeniem jak włączyłeś te wszystkie odbiorniki prądu? Jakie wtedy masz ładowanie i jakie było bez obciążenia?

Generalnie przy większym zapotrzebowaniu na prąd obroty podskakują na chwilę ale po tym powinny się ustabilizować i wrócić mniej więcej do poprzedniego poziomu bo jest coś takiego jak regulator napięcia. W skrócie wygląda to tak, że jak włączasz dużo odbiorników to alternator stawia większy opór silnikowi a ten żeby nie zgasnąć na wolnych obrotach podbija je trochę.
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 33

16 Lis 2023, 10:00

Mechanik sprawdzał też pod obciążeniem i było wszystko w porządku, nie podał mi wtedy parametrów ale jak sam sprawdzałem później to pod obciążeniem było 14.7 z tym, że to był najzwyklejszy uniwersalny multimetr, więc dokładności się nie spodziewam. Tak samo mechanik stwierdził, że regulator działa poprawnie, więc prawdopodobnie się przejmuje niepotrzebnie ale wolę dmuchać na zimne.
AkseI
Nowicjusz

16 Lis 2023, 10:09