Volkswagen Polo 6n2 1.4 mpi - traci moc, dusi się silnik

11 Sty 2022, 19:50

Cześć, W ostatnim czasie wymieniłem w swoim aucie tłumik końcowy i tłumik środkowy pod koniec grudnia (poprzednie buczały ze względu na korozję). Po pewnym czasie, ok. 1-2 tyg. później zauważyłem pewien problem. Gdy auto wchodzi na 3 tyś. obrotów (oczywiście standardowo przerzucam biegi przy 2 tyś. obrotach - nie żyłuje auta :D ) to czuć w pewnym momencie, szarpanie auta, duszenie się silnika i tracenie mocy, natomiast po ok. 2-3 sekundach auto normalnie wbija dalej obroty bez szarpania powyżej 3 tyś. obrotów. Nie ma znaczenia na którym biegu, jest to na 1, 2, 3 czy 4 biegu. Pojechałem z tym do mechanika, męczył się z tym pół dnia i stwierdził, że trzeba najpierw skontrolować filtr paliwa (również dodał, że to nie jest spowodowane przez przewody czy świece) i zaczął wymienić kolejne rzeczy, żeby zgadnąć, bądź eliminować które części w samochodzie to powodują, od filtru paliwa, katalizatora (którego nie ma, poprzedni "właściciel" wyciął), pompy paliwa aż do sondy od strony kata, diagnozy komputerowej silnika, przepływomierza itd. aż po miliony kosztów. Check engine jest cały czas od momentu kupna auta (zakupiłem w kwietniu 2021). Wyskakuje błąd od sondy za katem, grzałka itp. ale zrozumiałe bo nie ma kata :lol:

Olej i filtry wymieniałem w sierpniu 2021 i od tego czasu nie było żadnego problemu z obrotami w kwestii filtra paliwa, a nagle pod koniec grudnia powyższy problem sie zaczął. Jeżeli chodzi o wymienione rzeczy to przez ostatnie miesiące zostały wymienione:

- świece zapłonowe (czerwiec 2021),
- przewody zapłonowe (czerwiec 2021),
- wymieniona skrzynia biegów i sprzęgło (lipiec 2021),
- odma olejowa, przewód odmy (październik/listopad 2021),
- wentylator chłodnicy (wrzesień 2021),
- wyczyszczona przepustnica z brudu (październik 2021),
- uszczelniacz półosi i wybieraka skrzyni biegów,
- wybierak skrzyni biegów,
- tłumik końcowy, środkowy (grudzień 2021)

Zaproponowałem, że mogę zamówić zamiennik kata i można spróbować też dać nową sonde za katalizatorem, ale określono mi, żeby sprawdzić filtr paliwa. Również mam problem jeżeli chodzi o lewarek zmiany biegów, przykładowo auto jedzie na 4-tym biegu i jak dodaje gazu to lewarek lekko idzie do przodu, a jak odpuszczę gaz to lewarek wraca do tyłu (obstawiam poduszka skrzyni).

Powoli mam dosyć tego auta, bo niestety za każdą naprawę psuje się coś następnego. Już ponad 3-4 tyś. zł włożyłem, z czego kupiłem te auto za 2,5 tyś. zł.

Co to może być za problem w aucie, bądź co może się teraz psuć? Bo powoli mam dosyć tego auta i nie mam pomysłu, a potrzebuje mieć sprawne te auto do końca roku.

Auto: Volkswagen Polo 6N2 1.4 MPI 60KM, 44kW, wersja 3D, AKK, AUD, data prod. 2001r.

Z góry dziękuję za każdą radę czy odpowiedź :)
kking1232
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 13 10 2020
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Polo III 6n2
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Sty 2022, 10:02

kking1232 napisał(a):Check engine jest cały czas od momentu kupna auta (zakupiłem w kwietniu 2021). Wyskakuje błąd od sondy za katem, grzałka itp. ale zrozumiałe bo nie ma kata

A były sprawdzane błędy teraz, po pojawieniu się tych problemów, czy tylko z góry zostało założone, że check świeci się z powodu kata i błędy nie zostały sprawdzone?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Sty 2022, 10:12

Sprawdzałem trzy razy i żaden nowy błąd nie wyskoczył. Cały czas jest ten sam (od sondy kata) od momentu kupna kata.
kking1232
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 13 10 2020
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Polo III 6n2
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Sty 2022, 14:06

kking1232 napisał(a):AKK, AUD
Ależ to h....e motory . Wiele z nich wykańcza zima . Zacierają się wałki rozrządu . Idiotyczne połączenie czujnika ciśnienia oleju z kontrolką. To tak na marginesie . Co do tematu to czym , jakim programem były odczytywane błędy . Jakie numery tych błędów. Brak katalizatora nie wygeneruje błędu obwodu grzałki sondy . Chyba że jest zepsuta . Poza tym tam często psuje się czujnik temperatury sinika . Trzeba sprawdzić programem w parametrach bieżących w różnych jego zakresach pomiarowych .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4639
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sty 2022, 15:58

OBDII, kody błędów:
- P0036
- P0141
kking1232
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 13 10 2020
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Polo III 6n2
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Sty 2022, 20:04

kking1232 napisał(a):OBDII
to odpowiedż na pytanie?
bonifacy napisał(a): to czym , jakim programem były odczytywane błędy
Konkretnie proszę inaczej wypadam z tematu . Nie wiem czym to diagnozujesz , nie wiem dla diagnozy co Ci zasugerować , jakie parametry sprawdzić . Najlepiej to auto diagnozować programem VAG .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4639
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...
    Seat Leon III - gama silników
    SEAT wysyła nowego Leona na bitwę wydajnych i oszczędnych silników TDI i TSI, o pojemnościach od 1,2 do 2,0 litra pojemności. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zostały one zaprojektowane ...

12 Sty 2022, 20:36

Postaram się przesłać parametry z VAG
kking1232
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 13 10 2020
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Polo III 6n2
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Sty 2022, 12:53

kking1232 napisał(a):- P0036 P0141

Oba błędy dotyczą obwodu grzałki sondy lambda. Albo uszkodzona sonda, albo elektryka. W najgorszym przypadku uszkodzony ECM. Należy sondę odłączyć i sprawdzić obwód elektryczny. Najpierw należy odłączyć aku, następnie rozpiąć złącze sondy lambda i we wtyczce sondy na dwóch białych przewodach zmierzyć miernikiem oporność. Wtedy będzie wiadome, czy sonda jest uszkodzona, czy instalacja. Następnie można zmierzyć napięcie zasilania grzałki na gnieździe od strony samochodu, tylko tu trzeba uważać, żeby zwarcia nie zrobić.
Na pewno błędy te nie są wynikiem braku katalizatora.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sty 2022, 15:58

Postaram się sprawdzić. Teraz miałem coś nowego. Odpalam auto, rozrusznik kręci się i automatycznie auto gaśnie, odpalam znowu i taka sama sytuacja, później za którymś razem jak zgasło auto to zaczęła mrugac kontrolka oleju z dźwiękiem. Za którymś razem, bodajze za 5-6 to auto odpaliło i normalnie pracowało, tylko oczywiście wibracje i trzęsienia odczuwalne w calej kabinie. Przejechałem sie nim ok. 1-4 km i oczywcie byly lekkie szarpnięcia. Wpialem pod odczyt bledow DTC i wyskoczyl nowy blad: P0304 - Cylinder 4 - misfire detected. Zamiast auto pracować lepiej, to pracuje gorzej. Co to może być?
kking1232
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 13 10 2020
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Polo III 6n2
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Sty 2022, 14:58

kking1232 napisał(a): P0304
wypada , brak zapłonu czwarty cylinder. Na początek zmienić świecę zapłonową na tym cylindrze. Przyczyną może być również uszkodzony przewód zapłonowy jak również cewka zapłonowa
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4639
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Sty 2022, 15:13

Świece był niedawno wymienione, cztery nowe jak i przewody. Jedynie cewka nie była wymieniona.
kking1232
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 13 10 2020
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Polo III 6n2
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

20 Sty 2022, 20:59

Wracam do tematu. Wymieniłem dzisiaj cewkę zapłonową i już nie ma szarpań przy depnięciu gazu (w sensie jakiś takie lekkie wyczułem, ale jest spora różnica) i ma moc, lecz wraca ponownie problem wibracji w kabinie, bardzo odczuwalnych.

Jeżeli chodzi diagnozę @bonifacy, to mechanik podpial pod program VAG i wykryły się dwa błędy od sondy tj. wyżej pisałem, trzeci błąd to był ten 4 cylinder wypadanie zapłonu, a czwarty to nie wiem czy to błąd czy jakas informacja, ale pisało, ze sterownik silnika zablokowany lub zamkniety.

Jak myślicie o co chodzi z tymi wibracjami na jałowym? One zaczeły się od momentu wymiany tłumika końcowego i środkowego.

Jedyne rzeczy jakie mogę obstawić przy tych wibracjach w kabinie to:

- poduszka silnika/skrzyni (lewarek zmiany biegów rusza się lekko do przodu po dodaniu gazu i lekko do tyłu po odcięciu gazu - ten problem jest od kupna auta)
- brak katalizatora,
- sonda lambda za katem (błąd z grzałką),
- przepustnica (była czyszczona cała pare miesięcy temu),
- termostat? (płyn chłodniczy osiąga temperature przy praktycznie rozgrzanym silniku do 99-101°C nie wiem czy to normalne),
- pompa paliwia (mechanik tak zasugerował, ale to chyba w przypadku kiedy szarpało po dodaniu gazu),
- filtr paliwa (tak samo mechanik mówił i chyba tez w przypadku gdy szarpało po dodaniu gazu),
- jakieś luźne elementy w zawieszeniu, niedokręcenia itd.

Jak myślicie? W jakie rzeczy powinnienem celować albo odrzucić?
kking1232
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 13 10 2020
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Polo III 6n2
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

30 Sty 2022, 00:48

Wracam do tematu ponownie.

Śmieszna sytuacja, bo przyczyną szarpań okazały się przewody zapłonowe. Iskra szła przy cewce zapłonowej. Po wymianie przewodów (nowe z Boscha) auto śmiga, ma moc i zero szarpań. A mechanik mówił, że nowe przewody, a jednak nie. Zamykam temat
kking1232
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 13 10 2020
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Volkswagen Polo III 6n2
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Paź 2023, 18:33

Ile pali takie polo ? Mam z tym silnikiem spalanie LPG 8l. Z hakiem nie zależnie od stylu jazdy. Będę sprawdzał ile benzyny bierze jak okaże się że 4-5 l to zmieniam instalacje LPG
alibaba1020
Nowicjusz
 
Posty: 4