Wskazania sondy lambda za katalizatorem

01 Cze 2017, 13:41

Jak widzisz po wykresach ze równej trzymałem przy 3krpm? Czyli nie przejmować się jak przy dziadkowej jeździe wyskoczy błąd p0420?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Cze 2017, 13:51

damian87 napisał(a):Czyli nie przejmować się jak przy dziadkowej jeździe wyskoczy błąd p0420?
Z tego co ja zauważyłem ten błąd zawsze wyskakuje jak jedziesz przez dłuższą chwilę utrzymując w miarę stałe obroty silnika.
Tak czy inaczej to problem z katalizatorem który już kończy swój żywot i błąd będzie pojawiał się coraz częściej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Kwi 2022, 08:33

Witam kolegów, chciałem zapytać damian87 czy i jak rozwiązałeś swój problem??? Mam to samo z moim katem. A Kacpra chciałem zapytać, czy jak trochę więcej się "podleje" gazem to coś to da? w sensie czy błąd nie będzie się pojawiał? Robiłem testy i jak wzbogaciłem mieszankę na lpg to druga sonda od razu zaczęła pracować wysoko i "ratio"(sprawność kata) w bloku 046 (VagCom) wyraźnie podniosła się i czy nie zaszkodzę w ten sposób bardziej katalizatorowi? Chek jeszcze nie wyskoczył,a le sporadyczny błąd kata o niskiej wydajności już się pojawia.
Może chłopaki to odczytają, bo temat już stary :D
marecki3275
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Pasat B5fl
Silnik: 1.8T AWT
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

24 Kwi 2022, 09:56

Wymieniłem katalizator;) nie kombinuj z dawką paliwa, jak Ci nie zależy na seryjnym wydechu wytnij katalizator i wstaw emulator na ostatnią sonde.
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

24 Kwi 2022, 10:55

Ok, dzięki za odpowiedź, chek mi jeszcze nie wyskoczył, na razie tylko zgłasza co jakiś czas sporadyczny błąd kata, więc chyba poczekam jeszcze na tego cheka i wtedy się wezmę za niego. Jeszcze nie wiem czy go wywalę, zapchany raczej nie jest bo na mocy nie stracił, bardziej chyba stracił swą wydajność, jest jeszcze możliwość wyłączenia drugiej sondy w przypadku drożnego kata. Ciekaw jestem jeszcze zdania Kacpra, co do zmiany mieszanki, może odpisze.....
marecki3275
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Pasat B5fl
Silnik: 1.8T AWT
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

24 Kwi 2022, 11:58

marecki3275 napisał(a):Ciekaw jestem jeszcze zdania Kacpra, co do zmiany mieszanki, może odpisze.....
Z mieszanką nie kombinuj na LPG tylko ustaw taką jak powinna być to na pewno nie pomoże katalizatorowi który jest na wykończeniu. Jak błąd Ci się już pojawi to zostanie wymiana katalizator lub jak będzie odpowiednio drożny to można pomyśleć o emulatorze drugiej sondy jak już ktoś wspomniał. Z katalizatorem jest tak że problem narasta i na początku błąd będzie pojawiał się rzadko i z czasem jego częstotliwość występowania będzie rosła aż zacznie zapalać się praktycznie odrazu po skasowaniu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Kwi 2022, 12:19

Dzięki Kacper i Damian za szybką odpowiedź :ok:
marecki3275
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Pasat B5fl
Silnik: 1.8T AWT
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Wrz 2022, 14:31

A u mnie - CITROEN C3 1,4 benzyna KFU - sonda za katem pokazuje od 0,1V do 0,2V. Po przegazówce podskakuje do 0,8V i opada. Sonda przed katem pokazuje od 0,3V do 0,8V. A więc IMHO w spalinach jest dużo tlenu, czyli kat już być może niedomaga. ALE analiza spalin na SKP pokazała: CO 0,00%vol, Lambda 1,00, CO2 15,9 %vol, HC 0,00 pcm, O2 0,02 %vol, w pewnym momencie nawet (!!!!!) O2 - 0,02 %vol (minus dwie setne %vol). Gdzie może leżeć przyczyna tej rozbieżności?
Tunio
Obserwowany
 
Posty: 1