Zakup samochodu sprowadzonego z Danii - przykład.

05 Gru 2018, 12:49

Zachodu jest sporo, to nie takie proste jak piszesz z odzyskaniem podatku.
A jak kupować auto to tylko od Dunczyka, od osob pochodzenia arabskiego nie ma co, tym bardziej, ze ten Ignis od wrzesnia zmieniał właściciela 2 razy, ten ma go wlasnie od 28-11.
Zerknij tutaj:
https://www.bilbasen.dk/find-en-forhand ... c&page=1am są juz auta w cenie bez podatku, tylko tablice zjazdowe i wracasz na kolach.
tomekdk
 

05 Gru 2018, 20:40

tomekdk to też nie takie proste, pod warunkiem że te samochody są sprawne technicznie, to powrót na kołach jak najbardziej , a wiadomo jak jest z samochodami na Export, nie koniecznie mogą byćw 100% sprawne, i pod drugim warunkiem jeżeli jest "świeżak" to i tak Attest często gęsto jest dopiero za tydzień, za dwa tygodnie, a po tygodniu autko może się sprzedać do kogoś innego, ewentualnie zostaje opcja rezerwacji samochodu.
Z tym odzyskiwaniem podatku to osoba fizyczna też w ogóle może go odzyskać? czy tylko zarejestrowana firma ?
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

05 Gru 2018, 21:58

No ja ogólnie podziwiam ludzi, którzy jadą w ciemno, bo osobiście nie jadę dalej niż 200km do jakiegoś auta, bo na miejscu nigdy nie wiadomo co wyjdzie, tym bardziej jeśli by ktoś polował na auta z całym lakierem w oryginale. Nawet w Danii, czyli na rynku, gdzie auta powypadkowe nie są ponownie wprowadzane do obiegu, nie jest to takie łatwe, bo szkody parkingowe się jednak zdarzają i wtedy miernik już oryginalnej powłoki nie pokaże, ale co kto lubi. Ja kupuję tylko od Duńczyków, osób prywatnych, no, ale dla mnie to hobby, nie handluję samochodami.

Osoba prywatna w Danii może eksportować, nie tylko firma.
A ostatnio wprowadzili trochę udogodnień i osoba prywatna zagraniczna (spoza Danii) może przeprowadzić procedurę eksportową, ale realnie jest to nie do ogarnięcia dla takiej osoby, bo trzeba w urzędzie złożyć najpierw wniosek o nadanie numeru podatkowego, później rozpocząć procedurę eksportową - a urząd podatkowy ma 2 tygodnie na wezwanie auta na kontrolę eksportową. Do tego przegląd, a niech coś wyjdzie przy przeglądzie, trzeba naprawić - bo inaczej nie dostanie się zwrotu podatku, do tego składanie wniosków po duńsku ... no powodzenia.

A propos tego Ignisa - procedura eksportowa byłaby w sumie bez znaczenia, bo zwrot podatku by wyniósł dla niego może z 1000-2000 koron, także czy byłby eksportowany bez zwrotu podatku czy ze zwrotem (procedury, możliwe koszty związane z badaniem) to praktycznie na to samo wyjdzie.
tomekdk
 

06 Gru 2018, 18:20

Dlatego laicy nie kupują w Danii i też nie polecam osobom fizycznym wyjazdu po 1 samochód i robienia wszystkiego we własnym zakresie bo to się mija z celem, dodatkowo jak ktoś pojedzie promem to koszty takiego wyjazdu będą ogromne, i nie koniecznie przyjedzie z autem, ktoś kto tym się zajmuje zawodowo to robi to zupełnie w inny sposób, z resztą nie kupuje też 1 samochodu tylko więcej, znam przypadki gdzie importer przytulił 50 samochodów ---jednorazowo ;-) więc ceny w takim hurcie też są inne, dodatkowo kwestia transportu to już są poustawiane firmy transportujące które przywiozą nawet za 270-300 Euro /szt w dowolne miejsce.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

06 Gru 2018, 22:25

Dziękuję za odpowiedź. Też nie zaryzykowałbym jechać tyle kilometrów tylko i wyłącznie po samochód. To miało być "przyt okazji".
budowlaneiro
Obserwowany
 
Posty: 2

08 Gru 2018, 10:29

Hej,
czy mógłbym poprosić o sprawdzenie auta o nr VIN YV1MS20427231539X gdzie x = 5
tornadus
Obserwowany
 
Posty: 1
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


08 Gru 2018, 11:06

@tornadus - przechodził badanie techniczne przed eksportem, także przebieg się potwierdza:
http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk ... 427231539X gdzie w linku X=5 :naughty:
Jak i bezwypadkowość, brak też adnotacji o szkodach w systemie.
Był też jeden właściciel w Danii.
tomekdk
 

08 Gru 2018, 23:20

Cześć Wam, bardzo proszę o sprawdzenie volvo YV1SW595271673668. Ilu właścicieli miał, bo podobno jeden...
maniek669
Obserwowany
 
Posty: 2

09 Gru 2018, 13:08

@maniek669 - właścicieli było 2 według systemu, ale mogła być sytuacja, że ukradli mu np. tablice w 2014 i stąd taki rezultat, bo odczyt jest trochę zagmatwany w tym przypadku, także albo 1, albo 2 właścicieli.
Przebieg ponad 300 000 km:
http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk ... 5271673668
Przechodził badanie techniczne przedeksportowe, także był cały.
tomekdk
 

09 Gru 2018, 17:42

Dzięki wielkie. Byłem, oglądałem, nic specjalnego swoją drogą...
maniek669
Obserwowany
 
Posty: 2

16 Gru 2018, 18:05

Chcę kupić auto z Danii - obecnie jest ono już w Niemczech.
Sprawdziłem numer VIN - auto było leasingowane od pierwszej rejestracji do 28.11.2018 ale 01.11 2018 zostało już w Danii wyrejestrowane - bez pierwszego przeglądu, który powinien być zrobiony po czterech latach czyli do 27.10.2018 - co to może oznaczać???
doradora
Obserwowany
 
Posty: 1

16 Gru 2018, 20:00

Jak podasz VIN to będę wiedział bardziej na czym stoję - "widząc" to auto w systemie, tak to trochę niepełne informacje.
Przegląd czasami jest w stylu +- 2 tygodnie, także nie są to jakieś stricte stałe daty.
Z leasingowymi jest ten problem, że system nie ujmuje szkód na tych autach, także trzeba je dokładnie sprawdzić, bo nie wiadomo czy ktoś skończył ten leasing 1.11 ... czy też było jakieś zdarzenie drogowe.
tomekdk
 

17 Gru 2018, 23:56

Witam,
Przymierzam się do obejrzenia takiej cytrynki z DK
VIN VF7CHNFUC25847115
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
tu patrzę na historię
https://www.nummerplade.net/synsrapport/?regnr=yd52308&inspection=19489366
i zastanawia mnie wpis z daty 06-10-2016 oraz 07-05-2018
Czy ktoś może zweryfikować historię tego pojazdu? Ilość właścicieli, wielkość ewentualnej szkody. Przebieg wygląda na prawdziwy.
Dziękuję
Pozdrawiam

Mateusz
najek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1

18 Gru 2018, 06:34

@najek - był 1 właściciel w Danii, wyjechała cała. Sprawdź ją dokładnie od strony rdzy - to adnotacje z 2016 i 2018, bo miała trochę problemów na przeglądach z rdzą (był jeszcze przewód hamulcowy) - chociaż w Danii jak zobaczą rudą kropkę rdzy na przewodach to od razu każą wymieniać całe.
"Kan godkendes efter omsyn" = trzeba poprawić co wyszło na przeglądzie.
tomekdk
 

18 Gru 2018, 09:43

Kurczę z tą rdzą to zrozumiałem właśnie że na układzie hamulcowym. Przewody plus tarcze. A co znaczy w tym wpisie ta adnotacja o panelu B przesuniecie lewo prawo dotyczący konstrukcji nośnej?
" 8 sidepanel, zone B, tæret, højre, venstre, for " 8-oznacza konstrukcje nośną. Chodzi o progi? Czy panel B to może drzwi i słupek?
najek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1