BMW e90 kolizja

05 Wrz 2017, 21:50

Witam. Z racji iż przegląda ten dział więcej osób niż w dziale "lakiernictwo i blacharka", pozwolę sobie zamieścić tutaj drążący mnie problem.

Krótko zwięźle i na temat :
Auto jest po kolizji z karetką, auto stało na parkingu i karetka cofając uderzyła w prawy przód auta. Poniżej zamieszczam zdjęcia. Myślę że wśród nas jest sporo osób z większym pojęciem na temat wyceny rzeczywistej szkody niż ja. Zwracam się do was z prośbą o w/w wycenę abym nie został "pokrzywdzony" przez rzeczoznawcę.
Karetka jest ubezpieczona w PZU.

Tego czego nie widać na zdjęciach to : połamane zaczepy lampy, przesunięty pas przedni a raczej śruba trzymająca pas jest wystająca 8 zdjęcie, pogięte nadkole, zderzak nosi ślady zarysowań natomiast nie jest pęknięty - nie wiem jak zaczepy i ślizgi,
Wiem że realnie zobaczy się w/w szkody dopiero po rozebraniu przodu, natomiast waham się między ASO a gotówkowym rozwiązaniem sprawy. Koledzy poradźcie ponieważ pierwszy raz jestem w takiej sytuacji.

*auto bezwypadkowe, żaden element na aucie nie był lakierowany powtórnie.

Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
SIlverRanger
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 11 1996
Auto: BMW E90

06 Wrz 2017, 07:21

SIlverRanger napisał(a):Z racji iż przegląda ten dział więcej osób niż w dziale "lakiernictwo i blacharka", pozwolę sobie zamieścić tutaj drążący mnie problem.
spokojnie, stali forumowicze z działów technicznych obserwują wszystkie działy wiec to że zamiescisz temat gdzie indziej to nie znaczy że ktoś czy szybciej odpowie.
Co do szkody
Zderzak do wymiany
Lampa do wymiany
Blotnik do wymiany
Na czas naprawy należy Ci się samochod zastępczy. Możesz zaprowadzić do ASO jak najbardziej ale to nie oznacza że bedzie lepiej zrobione
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Wrz 2017, 08:45

Dzięki za odpowiedź kolego, a orientacyjny koszt? Rozumiem biorę ceny z aso poszczególnych elementów, a co do robocizny? Jaki był by koszt gdybym chciał to zrobić dobrze?
SIlverRanger
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 11 1996
Auto: BMW E90

06 Wrz 2017, 08:57

Robocizna nie powinna przekroczyć 2 tyś. (W zależności od miasta) Ceny czesci możesz znaleźć w necie ( ja mam w euro). Po twojej wypowiedzi widze że kombinujesz wybrać kasę z UB i zrobić prywatnie. W takim wypadku ubezpieczyciel zaproponuje Ci okolo 2 tyś także nie warto sobie dupy zawracać.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Wrz 2017, 09:17

Badam kolego sytuację, czyli robota 2k plus części. W tych 2k jest już lakier wliczony?


Obawiam się że jak oddam do aso i wymienia lampę jedna to druga będzie się odznaczala, trochę lipa
SIlverRanger
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 11 1996
Auto: BMW E90

06 Wrz 2017, 09:21

SIlverRanger napisał(a):Obawiam się że jak oddam do aso i wymienia lampę jedna to druga będzie się odznaczala, trochę lipa
Starą lampę sobie zostaw będziesz mógł ja założyć po naprawie widzę że klosz tylko pęknięty na górze więc można to raczej naprawić zgrzewając w tym miejscu plastik. To jest pod maską więc nie powinno być widać. Chodzi o to żeby woda nie dostawała się do środka. Nową odłożysz wtedy na półkę i jak by coś się działo zawsze będziesz mógł zamienić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Circle K zawiesza działalność w Rosji
    Właściciel sieci stacji Circle K, kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc. (Couche-Tard), jedna z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, podjęła decyzję o zawieszaniu działalności ...

06 Wrz 2017, 09:28

SIlverRanger napisał(a):Obawiam się że jak oddam do aso i wymienia lampę jedna to druga będzie się odznaczala, trochę lipa
nie powinna jak nie jest wybita od kamieni i nie jest zmatowiała. Tak, w tych 2k jest juz lakier i praca blacharska czyli wymiana elementów.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Wrz 2017, 10:41

Kao napisał(a):nie powinna jak nie jest wybita od kamieni i nie jest zmatowiała
Dokładnie, jeżeli jednak klosz będzie bardziej przejrzysty to tą starą lampę można odpowiednio spolerować i zabezpieczyć filtrami UV będzie jak nowa. Robiłem coś takiego przy kloszach w astrze które były matowe i żółte ale nie były jeszcze spękane (czasem robi się na kloszu taka pajęczyna od wewnętrznej strony) to właściciel jak przyjechał pytał się czy mu założyłem nowe lampy :D
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Wrz 2017, 10:43

Zawsze można też lampe lakierem bezbarwnym pomalować ale to juz trzeba mieć o tym pojęcie i specjalny środek
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Wrz 2017, 11:28

Kao napisał(a):Zawsze można też lampe lakierem bezbarwnym pomalować ale to już trzeba mieć o tym pojęcie i specjalny środek
Można i tak robią ale ja odradzam bo widziałem lampy po pewnym czasie użytkowania jak schodzi taki lakier. One są narażone bezpośrednio na uderzenia kamieni i po pewnym czasie nawet na najlepiej pomalowanym kloszu lampy powstaną małe miejsca gadzie ten klar zacznie odchodzić ze względu też na warunki atmosferyczne itd. Dlatego dobrze zrobiona renowacja klosza będzie lepszym rozwiązaniem później można co dwa lata powtórzyć tylko samą polerkę jak coś się będzie działo i będzie ok.
Znajomy któremu zrobiłem lampy chyba cztery lata temu powiedział że raz/dwa razy w roku nakłada wosk na auto i na te lampy w płynie taki którym się psika (jak płynem do szyb) i do tej pory mówi że praktycznie nic się nie z nimi nie zmieniło.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Wrz 2017, 11:39

Kacper napisał(a):Można i tak robią ale ja odradzam bo widziałem lampy po pewnym czasie użytkowania jak schodzi taki lakier
dlatego napisałem że trzeba mieć pojęcie i specjalny środek dzieki któremu lakier sie dobrze przylepia. A schodzi wtedy jak ktoś tylko zmatowi lampe i pomaluje lakieram byle jakim. W oryginale klosze też są lakierowane :-)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Wrz 2017, 09:47

Kao napisał(a):W oryginale klosze też są lakierowane
Myślisz że wszystkie samochody tak mają od nowości?
Kao napisał(a):dlatego napisałem że trzeba mieć pojęcie i specjalny środek dzieki któremu lakier sie dobrze przylepia. A schodzi wtedy jak ktoś tylko zmatowi lampe i pomaluje lakieram byle jakim.
No właśnie, ja się jeszcze nie spotkałem z dobrze pomalowanymi lampami ;/ czyli pewnie było robione na sztukę i na szybko np. przed sprzedażą auta.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Wrz 2017, 10:25

Kacper napisał(a):Myślisz że wszystkie samochody tak mają od nowości?
Wszystkie są zabezpieczone ( wrzuce zdjecie lampy od t5 bo akurat mam połamańca)
Kacper napisał(a):czyli pewnie było robione na sztukę i na szybko np. przed sprzedażą auta.
nie koniecznie. Poprostu ktoś pomalował ją z myślą że robi poprawnie a niestety tak nie było.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Wrz 2017, 10:32

Wycena z PZU to 2200,54 zł więc sprawa jasna jak to się dalej potoczyło, pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
SIlverRanger
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 11 1996
Auto: BMW E90

11 Wrz 2017, 11:23

@SIlverRanger daj znać czy będziesz zadowolony z naprawy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999