Czy na pewno stać Cię na diesla?

30 Gru 2018, 16:26

rbkt666 napisał(a):Mnie w tym roku wyszło 17kkm. I następne auto to będzie diesel najprawdopodobniej jakiś 1.6 francuski. Obecnie mam IS200 (wcześniej prelude i Civic) i szczerze to mam dosyć ciągłego kręcenia tych silników-kosiarek, żeby jechały. Dwumas do takiego 1.6 kosztuje 800zł, gdzie do Lexusa benzynowego 2500, a sztywne koło 1300, więc...

Spoko, zawsze możesz robić "tylko serwis eksploatacyjny" jak mój kumpel w udanym 1.9 przez 60tys.:
- dwumas ze sprzęgłem za 2,3k
- inertcooler
- regeneracja turbo
- 2x regeneracja wszystkich wtrysków
- 2x czyszczenie egr
- 2x czyszczenie kolektora
- uszkodzenie DPF-a
- niesprawny układ żarowy i nierówna praca gdy jest zimno i problemy z uruchomieniem

150 koni w dieslu, a auto jedzie tak, że gdy odprowadzaliśmy pustego TIRa którym jechał to nie mogłem za nim nadążyć. Zapewne pompa CR do wymiany. :ok:
... a Ty chcesz małolitrażowego diesla, bo dynamika :mrgreen:

Powiedział, że nigdy więcej diesla jak zobaczył ile wydawałem na "drogiego" IS-a ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Gru 2018, 16:35

Rbkt rozśmieszyłeś mnie...chcesz diesla 1,6d żeby ...mieć taniej i szybciej... :ok: bo otoczak do is200 to 1,3k łał :ok: Bierz diesla... będzie taniej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Gru 2018, 16:48

szybki napisał(a): bo otoczak do is200 to 1,3k łał :ok:
z ciekawości zajrzałem na allegroszę w poszukiwaniu sprzęgła :shock: https://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumas ... 91538.html
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2018, 18:58

Kao napisał(a):z ciekawości zajrzałem na allegroszę w poszukiwaniu sprzęgła https://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumas ... 91538.html

Taki zestaw na ipart 300zł tańszy ale wybrałbym sprzęgło Exedy za 800-1000zł + jednomas Otoczak, choć sam ogarnąłem wszystko za 1/5 tej kasy z linku :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Gru 2018, 23:33

Można regenerować wtedy koszt standard...+ sprzęgło. Ale mam kolege który upala is200 i to tak ostro kupił po 200zł kilka kół i jak na tą chwile żadnego nie zużył za to kapcie zmienia co weekend :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Sty 2019, 13:59

Jak to auto do upalania to dwumas może być i zajechany. Chodzi o komfort. Zwykle zmęczony dwumas w lexie objawia się tym, że przy ruszaniu szarpie/podskakuje i wali przy puszczaniu sprzęgła. Przy upalaniu raczej nawet nie zwraca się na to uwagi, więc można jeździć. Sam włożyłem koło jednomasowe od otoczaka, bo nie mogłem tego znieść, a cena dwumasu to abstrakcja dla mnie (2,5k).

Tu nie chodzi o osiągi tylko o jazdę na co dzień, gdzie Lexus do 4k RPM nie jeździ w ogóle (chyba, że jedziesz sam). I to nie tak, że ja mam zajechany egzemplarz, bo jeździłem dwoma innymi i było identyko (wyjątkiem był is200 z turbo gdzie było dla odmiany bardzo przyjemnie). Miałem okazje przejechać się focusem MK3 2015r 1.5 TDCi 120km i jeździło mi się tym znacznie lepiej niż tym Lexusem z najniższej półki. Wyciszenie przynajmniej do 100-110 kmh odczuwalnie lepsze niż w lexie (przede wszystkim tej je... skrzyni nie było słychać :D, dynamika jazdy... Niecałe 2k RPM i auto już rwie do przodu, 2 i 3 bieg nie haczyły przy szybkich zmianach jak w lexie. I średnie spalanie na poziomie 5-6l (lex średnio 10l pb i 13l LPG - wizyta na stacji co 400km i trzymanie tego cholernego przycisku na mrozie już mnie męczy).
Do czego zmierzam - żeby jechać to wolnossącą benzynę trzeba kręcić, a z czasem to zaczyna męczyć, nawet w R6.
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 156
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel powraca do sportu samochodowego
    Marka Opel powraca do sportu samochodowego, w tym także – z nowym modelem Opel ADAM – do rajdów samochodowych w ramach międzynarodowego programu oraz na tor z nową Astrą OPC w programie ograniczonym do ...

01 Sty 2019, 18:12

Rbkt źle mnie zrozumiałeś ja nie mówię o aucie tylko do upalania, rusza normalnie, biegi wchodzą normalnie. Co do dwumasy jest droga tylko że jest kilka soposobów na ominięcie tej ceny...to tak trochę jak byś podawał cenę nowej turbiny a wiadomo że i tak większość kierowców regeneruje je.

Co do reszty to tak troszku Twoje porównania są z tyłka wzięte bo nie widzisz różnicy w latach powstania dwóch aut, bo z jednej strony masz ciężkie n/a z r6 o małej pojemności jak na r6 a z drugiej strony stawiasz kompakta z nowoczesnym dieslem który oferuje z dołu to co żadna r6 nie ma czyli Nm. Więc podstawą jest dobór auta w/g preferencji i potrzeb a jak chcesz coś porównywać to porównuj podobne auta i z tej samej epoki bo na tej zadadzie golf 7 R po programie będzie szybszy od ferrari 25lat starszego ...już nie wspomnę o komforcie.

Dlatego ja będąc świadomy swoich potrzeb nie wybrałbym 200ki bo po prostu jest za wolna a do jazdy dd preferyuje automat który jeszcze potęguje spowolnienie 1gfe :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Sty 2019, 21:26

Bo ponoć tej dwumasy ze względu na konstrukcje się nie regeneruje. Przynajmniej na forum/fp nikt tego nie robił. Ludzie ratują się używkami albo otoczakiem albo tak jeżdżą.

Piszę i hejtuje, bo diesel ponoć drogi w naprawach, a w takim is200 który jest tu mocno polecany jako bezawaryjny nikt nie patrzy na koszty właśnie dwumasy, padających cewek, pomp oleju czy koszty regulacji zaworów szklankami, gdzie trzeba ściągać wałki. A prawda jest taka, że wszystko zależy od konkretnego silnika czy będzie tani w utrzymaniu bez względu na to czy to benzyna czy diesel.
A jeśli o samo spalanie chodzi to mocniejsze deptanie nie wpływa tak dramatycznie na wyniki przy dystrybutorze w dieslu jak ma to miejsce w benzynie. Owszem jest LPG i sam jeżdżę na LPG, ale wtedy zapasówkę wozisz w bagażniku albo wątpliwego działania zestaw naprawczy... + częstsze i dłuższe tankowanie, więcej potencjalnych problemów i dodatkowy serwis.

Powinni mi zmienić nick na "complain_hate_ever" albo jakoś tak :mrgreen:
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 156
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Sty 2019, 21:32

rbkt666 jak kupiłbyś diesla PD/CR w podobnym wieku to wtedy inaczej byś mówił o kosztach. Nowe to nowe.
Ja podałem listę usterek auta z 270k przebiegu o 5 lat młodszego od mojego IS-a. i wtedy nie jest tak różowo. A nikt nie przeliczył, że auto stało łącznie w sumie z 3 miesiące w warsztacie oraz nikogo nie dziwi to co znalazło się na liście.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Sty 2019, 21:42

Rbkt powtórze "pracuje" z autami i ...i porównanie serwisu is200 do nowoczesnego diesla jest jak porównanie otwartego złamania ręki do złamanego paznokcia...i ciekawe jest to że cały czas wyłuszczasz kwestie które są śmieszne do zdiagnozowania, łatwe w naprawach i dotyczą słupka który w całości jest warty 500zła z cewkami 800zł.a w dieselku sielanka... Więc możesz sobie pisać że diesel jest fajniejszy, szybszy, mniej pali i masz 100% racji ale proszę Cię nie porównuj czegoś co ma budowę cepa do nowoczesnego ustrojstwa gdzie często diagnoza usterki jest już problemem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Paź 2019, 22:07

Stoję przed małym dylematem. Czy jest jakaś różnica między dieslem a turbobenzyną po 2012r?
Oba wyposażone w turbo, dwumasę, więc w jeździe po mieście dostaną po d.... Za dieslem przemawia ekonomia i elastyczność i zastanawiam się czy przy moich 12kkm rocznie nie kupić np. sprawdzonego 2.0hdi, a nie 1.4tsi czy innej turbobenzyny.
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

18 Paź 2019, 22:27

elastyczność przemawia za dieslem? coś Ci się chyba pokićkało, pamiętaj że w mieście w dieslu zabijesz DPFa.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Paź 2019, 04:45

maciejmacku napisał(a):zastanawiam się czy przy moich 12kkm rocznie nie kupić np. sprawdzonego 2.0hdi

12tys km to naprawdę niewiele, więc pewnie i sporo krótkich odcinków.
Posłuchaj dobrych rad-diesel naprawdę nie jest dla Ciebie.
Najbezpieczniejszym wyborem byłaby wolnossąca benzyna, ale nawet turbo benzyna będzie przy takiej jeździe lepsza od diesla.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3674
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Paź 2019, 05:34

Tak, elastyczność przemawia za dieslem i to bardzo. Jest różnica między 190Nm w Maździe 6 z silnikiem 2.0 147KM, którą miałem a np. Toyotą Avensis z 2.2 D4D 150KM i 300Nm moich rodziców :) Przyjemność i łatwość w wyprzedzaniu jest dużo lepsza, więc lepiej się zastanów jakie głupoty piszesz. Wolnossaki są fajne, ale jak mają 200KM i więcej, a nie chcę zakładać gazu.

Ewentualnie jaką turbobenzynę polecicie w przedziale cenowym 35-45tys zł? Segment C lub D w kombi, najlepiej automat.

Co do psucia się diesli, moi rodzice robią od ponad 5 lat odcinki do 15km wyżej wymienionym autem i jakoś nie chce się popsuć, więc musicie trochę przystopować z tym, że krótkie odcinki niesamowicie niszczą silnik diesla, za bardzo się tym podniecacie i oceniacie auta chyba jakieś niezadbane i nieserwisowane szroty.
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

19 Paź 2019, 08:00

Nie rozumiem po co pytasz jak jesteś taki mundrala?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4