Golf GTI turbo ocena ogłoszeń

06 Lis 2017, 18:50

Pełna zgoda. Ja osobiście bym tylu pieniędzy nie wydał na dinozaura (co nie znaczy, że bym wybrał TFSI).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lis 2017, 19:04

Focus st będzie o niebo lepszą i tańszą w użytkowaniu opcją.

Rzeczywiście pojawiały się informacje o pękających tulejach ale w modzonych silnikach, w serii wszystko było ok.
btw mam ten silnik we własnym aucie, zrobiony z 210 na 250ps i jak na razie nic nie można mu zarzucić
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Lis 2017, 19:23

Invi napisał(a):btw mam ten silnik we własnym aucie, zrobiony z 210 na 250ps i jak na razie nic nie można mu zarzucić


A właśnie, to FWD? Jak sobie taki napęd radzi z taką mocą?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lis 2017, 19:34

A dlaczego ma być Focus ST tańszą opcją? skoro sprzęgła, klocki, zawieszenie, regeneracja turbo to koszty zbliżone do Golfa V GTI?
Jedynie ten rozrząd podnosi koszty napraw ale i tak ponad 8 tys wg tego co podesłał Dzida trzeba mieć na Focusa.

A co do reszty no to właśnie ten problem że kupię Focusa ST 225 koni on ma chyba, zrobię program na 260 a potem może stage II 290 i kto wie co będzie się działo w środku w silniku..
Nie wiem na innym forum stwierdzono ze to jeden pies a taki cudowny 2,5T też pradoksalnie ma swoje bolączki, ale że jest rozwiązanie znane od lat i tyle.

Czyli pewnie coś jak z 2,0 tsi i spalaniem oleju :)
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

06 Lis 2017, 19:42

Focus ST ma ...cudowny dźwięk R5.

Ja przeglądam dla siebie woziło i wiem, że jakbym chciał auto z jajem to tylko Focus.
Jakbym chciał udany silnik to brzydkie Megane RS.
Jakbym chciał takie do jazdy do sklepu to Golf/A3 2,0 TFSI z manualem (modzenie nie ma sensu, bo seria jest na marginesie wytrzymałościowym i nie pojeździ długo tak)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Lis 2017, 19:49

Główną zaletą Focusa jest prowadzenie, zostawia na zakrętach w tyle większość wozideł "sportowych".
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Technika jazdy i nasze nowe drogowe postanowienia
    Technikę, umiejętności oraz kulturę jazdy można poznawać i doskonalić latami. Początek roku jest dobrym czasem, żeby zastanowić się, co jako kierowcy możemy zmienić, aby za kierownicą czuć się bezpieczniej, pewniej i jak ...

06 Lis 2017, 20:32

dzida napisał(a):Jakbym chciał takie do jazdy do sklepu to Golf/A3 2,0 TFSI z manualem (modzenie nie ma sensu, bo seria jest na marginesie wytrzymałościowym i nie pojeździ długo tak)


Trochę dziwne rzeczy piszesz, bo np Audi S3 ma ten sam silnik ale w wariancie 265 koni albo Leon Cupra, Cupra R, są różne wersje, mają one więcej niż 200 koni to znaczy ze producent wypuszcza coś co rozlatuje się?

Co innego 1,4 tsi no ale ok

A czy ten silnik 2,5T wystepował w Volvo C30?
Bo prawdę mówiąc jakoś tak nie pociąga mnie wizualnie Focus, wolałbym coś nowocześniejszego dizajnersko.
np C30 T5 to ten sam silnik?
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

06 Lis 2017, 20:41

Kafarr napisał(a):A czy ten silnik 2,5T wystepował w Volvo C30?
Bo prawdę mówiąc jakoś tak nie pociąga mnie wizualnie Focus, wolałbym coś nowocześniejszego dizajnersko.
np C30 T5 to ten sam silnik?


Ogólnie rzecz biorąc tak. Ford wziął silnik od volvo i wprowadził jakieś swoje, kosmetyczne zmiany.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Lis 2017, 21:01

Czy mi się wydaje, czy autor już na wstępie podjął decyzję i teraz szuka tylko potwierdzenia swojego wyboru? :roll:

Jakby nie patrzeć jakiekolwiek r5 są silnikami bezproblemowymi. Tenże motor siedział np w s60R, gdzie dmuchał 300 KM i to tak jak spacer po parku, ale jakoś nie widzę opcji podniesienia mocy w Focusie ST do tych 300 w stage II (chyba że mieszkasz przy autostradzie i zakładzie wulkanizacyjnym to ok). Tak,wiem, w RS500 było 350 KM, ale w tym przypadku się postarano i przeprojektowano przedni zawias.
Ogólnie rzecz biorąc nie ma zbytnio sensu dawać nie wiadomo ile mocy na przód, bo poza prostymi to auto będzie useless, niezależnie od tego, czy będzie to Golf, Focus czy inna Astra (tam jest już ciekawie przy 240 KM :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Lis 2017, 21:22

Wystarczą dobre oponki a dodatkowo ja nie planuje ścigać się na torach czy serpentynach górskich, ale ekspresówki, autostrady to drogi które w 90% są proste jak drut i myślę że większa frajda z wciskania w fotel przy 1,4 bara niż auto które ma 150 koni ale fajnie wchodzi w zakręt :)

Ja szukam raczej adrenaliny i mocy a nie poprawności w prowadzeniu.
Z reszta większość aut z turbo to kichy jeśli chodzi o prowadzenie bo FWD
A np BMW E46 może dobrze się prowadzi ale do pomodzonego Golfa czy Focusa to nawet 330i pewnie nie ma podejścia nim się rozbuja to Golf już jest 400 m z przodu.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

06 Lis 2017, 21:28

Kafarr napisał(a):Wystarczą dobre oponki


Nie wystarczą. Gdyby tak było to sportowe auta nie miałyby kupy technologii i elektroniki. Bez szpery można pomarzyć o dobrej trakcji i prowadzeniu (przód będzie uciekał).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lis 2017, 09:30

Kafarr napisał(a):Trochę dziwne rzeczy piszesz, bo np Audi S3 ma ten sam silnik ale w wariancie 265 koni

zobacz ile Leonów Cupra ma w ogłoszeniu "silnik wymieniony przy przebiegu xxx km". Nawet w TVN Turbo był taki egzemplarz.

Zaczyna mnie śmieszyć podejście, "Golf będzie 400m z przodu od e46 330i". Adrenalina będzie wywołana strachem (podsterownością Golfa w zakręcie), a nie jazdą po ekspresówce/autostradzie :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lis 2017, 20:58

Kafarr napisał(a):Wystarczą dobre oponk
Kafarr napisał(a):Ja szukam raczej adrenaliny i mocy a nie poprawności w prowadzeniu.
:ok: :ok: :ok:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

polecam zwłaszcza fragment 1:35 - 3:30
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Lis 2017, 21:39

Panowie to jak tak twierdzicie że tylko tylna oś i po cholerę taka moc na przodzie to polecam poczytać o niejakim Giorgi Tevzadze, który zginął w wypadku jadąc BMW M5 :ok: podobno najlepszy drifter i jechał autem z tylnym napędem :D

A także te artykuły:
https://epoznan.pl/news-news-79660-BMW_wypadlo_z_trasy_podczas_wyprzedzania._51-latka_zginela_na_miejscu

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/przemysl/gal/5803489,bmw-wypadlo-z-drogi-25letni-kierowca-zginal-na-miejscu-zdjecia-wideo,8917107,id,t,zid.html

http://www.gazetalubuska.pl/wiadomosci/zielona-gora/g/bmw-wypadlo-z-drogi-miedzy-zielona-gora-a-nowogrodem-bobrzanskim,11532204,21761580/


Co drugi wypadek gdzie auto ląduje na drzewie to tylnonapędowe, zarąbiście prowadzące się BMW i co??


Także Wasze argumenty są troszeczkę z tyłka ale widać że na siłę pisane.
Ja wolę turbo i fwd niż pozornie lepiej prowadzące się auto którym i tak znajdę się na drzewie jak zajdzie taka okoliczność.

Panowie dobre oponki i odrobina umiejętności wystarczy, chyba że ktoś planuje karierę Kubicy to inny sprzet :)
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

07 Lis 2017, 22:10

Kafarr napisał(a):Panowie to jak tak twierdzicie że tylko tylna oś i po cholerę taka moc na przodzie to polecam poczytać o niejakim Giorgi Tevzadze, który zginął w wypadku jadąc BMW M5 :ok: podobno najlepszy drifter i jechał autem z tylnym napędem :D

Tu nie ma co czytać... dzieci w dresach piały, miłośnicy prawdziwych BMW palili się ze wstydu a a na filmikach widać było że Pan nawet nie siedział obok prawdziwego driftera...

Co do dyskusji co jest lepsze fwd/rwd/awd to wszystko zależy od samego auta i upodobań kierownika... temat jest na tyle szeroki i głęboki że dyskusja mija się z celem... Każdy z Was ma troszku racji ale podajecie cały czas limity przyczepności w mocy a przecież powinniście podawać w Nm ...
Więc np: jak byście ustawili golfa 1,8t fwd zrobionego na 400km to byłoby gotowanie kapcia ale w końcu by ruszył bo pewnie wyszłoby około 400nm w średnim delikatnie mówiąc wykresie ale jak ktoś zastąpiłby w tym samym golfie silnik 1,8t 2,0 4g63 mivec to byłby problem bo na dobrych oponach odjechałby przód golfa... :ok:
Dlatego nie ma za bardzo co podniecać się mocą bo sama w sobie nie nakręci tematu... :D

p.s.

Jak ktoś chce walnięcia w plecy to na 100% nie fwd... miałem kiedyś kilka epizodów z foką RS 2,5t i Civic TapeR turbo to jak wsiadłem z mocnego AWD to miałem wrażenie podczas startu że nie jadę... już nie mówię o tym że podczas próby wyglądało to tak jakby kierownik FWD pomylił się i wrzucał wsteczny zamiast jedynki... :ok:

I może dodam że dla mnie FWD daje fan do pewnych parametrów a potem jest rzeźbą w g...ównie i takie samochody jak nowy ctr turbo raczej nie są porywające... może gdzieś na autostradę żeby nie korzystać z ruszania ale czy ja wiem... :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11129
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe