Golf GTI turbo ocena ogłoszeń

02 Lis 2017, 19:15

Witam,
co sądzicie o tych autach, warto się którymś zainteresować? Szukam od prawie miesiąca Golfa GTI i ciężko coś natrafić.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Fajnie moim zdaniem prezentuje się ten nr 1 - czerwony, zadbany ale może to efekt świeżego mycia?
Ale nie wygląda na katowanego strucla.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

02 Lis 2017, 19:37

Kafarr napisał(a):Fajnie moim zdaniem prezentuje się ten nr 1
gdyby nie był cały powypadkowy to faktycznie, jest ok.
Ja bym się pochylił nad drugim, choć wszystkie sprawiają wrażenie powypadkowych (przody)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Lis 2017, 20:08

A ten drugi nie wygląda jak po jakimś młodym upalaczu? ciemne szyby, te felgi itd?
Pierwszy faktycznie coś musi mieć w historii bo sprzedający nie zaznaczył że bezwypadek a to chyba zrobił umyślnie.

Natomiast trochę może przód budzi zastrzeżenia ale z tyłu np? czy drzwi? też widać że coś było kombinowane?

Najgorszy chyba ten ostatni? bo ta stylistyka i 280 koni to trochę podejrzane.

Wolałbym zwykłe zdrowe, ładne GTI jak ten czerwony ale jak bity? To może odpuścić.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

04 Lis 2017, 14:46

Kafarr napisał(a):A ten drugi nie wygląda jak po jakimś młodym upalaczu? ciemne szyby, te felgi itd?


Taki model wybrałeś to takie egzemplarze są. Takich aut nie kupują 60 letnie kobiety

Kafarr napisał(a):Wolałbym zwykłe zdrowe, ładne GTI


IMO, biorąc pod uwagę silnik jaki jest w nim montowany, "zdrowe" zupełnie tutaj nie pasuje
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Lis 2017, 09:43

Kafarr napisał(a):A ten drugi nie wygląda jak po jakimś młodym upalaczu? ciemne szyby, te felgi itd?
felgi seria, tylko pomalowane, a przyciemnione szyby? W sumie gdybym miał ciemne auto to też bym tak zrobił, a upalaczem nie jestem :wink:
Invi napisał(a):biorąc pod uwagę silnik jaki jest w nim montowany, "zdrowe" zupełnie tutaj nie pasuje
i tak lepszy niż w następcy
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Lis 2017, 11:28

Kafarr napisał(a):Wolałbym zwykłe zdrowe, ładne GTI jak ten czerwony ale jak bity? To może odpuścić.


Chcesz zdrowe GTI to szukaj w Niemczech, tylko tam ceny są adekwatne do stanu:
[link do mobile.de wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Lis 2017, 20:04

A co jest nie tak z tym silnikiem? Pytałem na forach, czytałem na auto-centrum, pytałem w firmie tuningującej (pewnie zjedli zęby na tych silnikach) nikt nie odradza, czasami podobno męczy popychacz i rozrząd jak rzęzi to bywa nieciekawie ale to takie samo uszkodzenie jak dwumasu czy turbo.

Ja tam się nie zgodzę z tym że tylko 20 latkowie kupują takie auta.
Byłem w Holandii we wrześniu i babka ok 70tki śmigałą Polówką GTI, z 6 lat temu, mój kumpel kupił Leona 1,8T 180 konnego ze Szwajcarii od babki dziś już 50 latki która kupiła z salonu.

Wg mnie prędzej trójka 2,0 będzie zrypana niż taki Golf, bo on jeszcze jest za drogi.

Poszukam w Niemczech ale tam to jak ktoś ma zdrowy to chce tyle kapusty że to głowa mała :roll:

np taki
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 9-216-4926
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

05 Lis 2017, 20:11

Kafarr napisał(a):A co jest nie tak z tym silnikiem? Pytałem na forach, czytałem na auto-centrum, pytałem w firmie tuningującej (pewnie zjedli zęby na tych silnikach) nikt nie odradza, czasami podobno męczy popychacz i rozrząd jak rzęzi to bywa nieciekawie ale to takie samo uszkodzenie jak dwumasu czy turbo.


O nagarze i chlaniu oleju w wartościach rzędu 0,7-1/1000 nic nie było?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Lis 2017, 20:20

Chodzi o to, że silniki TSI/FSI były dość... eksperymentalne, bo nagle z technologii rodem z sieczkarni, koncern przerzucił się na nowoczesną technologię (choć do obecnych TSI nie ma rzecz jasna startu). Silniki tej serii zyskały wątpliwą sławę poprzez swoje problemy ze spalaniem dużych ilości oleju (wada fabryczna pierścieni tłokowych), Problem ten występował w EA888 II gen od 2007/08 roku, został poprawiony w 2011 (III gen), a podobno wyeliminowany w gen IIIb od 2015

W GV GTI masz EA113, który paradoksalnie był lepszy od następcy (EA888 II gen). Nie jest jednak święty i ma problemy z wałkiem rozrządu i napędu pompy paliwa wysokiego ciśnienia
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Lis 2017, 21:10

No tak tylko kumpel co użytkował Leona 1,8T twierdził że też mają problemy z wałkiem z rozrządem więc to chyba nie przekreśla silnika, bo 1,8T uchodzi za święty ale dla mnie za stare to są auta.
Poza tym Golf V też już nie młoda konstrukcja to myślę że te auta by już dawno były zezłomowane gdyby silniki nie wytrzymywały 300 tys.

Mi chodzi o Golfa V to co było potem to już inna bajka.
Ale przecież rozrząd jest na pasku tak? w 2,0 tfsi w golfie V?
No to wymieniam i spokój tak?
Czy tam jest łańcuch?
Wg mnie to samo co 1,8T

Mi się podoba to że szybko wstaje i ładnie generuje moc i przyjmuje dalsze mody, a dodatkowo świeże auto, bo Cupra I czy S3 też ok ale to już stare zabytki, zakatowane i wyjechane od a do z.
Obawiam sie że jak dobrze poszukam i uszykuję niezła kaskę to pewnie znalazłbym Golfa V GTI z PL salonu, no ale to trzeba szukać.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

06 Lis 2017, 07:36

Kafarr napisał(a):Wg mnie to samo co 1,8T


Więc Twoja wiedza motoryzacyjna jest niewielka

Słowo klucz - wtrysk bezpośredni
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Lis 2017, 08:41

Ten silnik w Golfie V GTI nie jest gorszy od następcy o mocy 211KM tylko lepszy. Jednak najdroższa awaria to problemy z wariatorem zmiennych faz rozrządu. Rozrząd jest na pasku ale wałki spina łańcuch, którego nikt z reguły nie wymienia, co powoduje uszkodzenie tego wariatora
focus-mk2-st-civic-type-vii-r-megane-ii-rs-golf-v-gti-vt97659.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Lis 2017, 17:07

Ok, no domyślam się że stary zabytek 30 letni 1,8T bazujący na podwalinach zwykłego 1,8 z Audi 80 pewnie to coś innego, zgadza się?
Ale uszkodzenie tego "spinacza" wałków w jednym i w drugim - objaw ten sam - klekot jak w dieslu.
Więc i 1,8T jak i 2,0 TFSI może być do napraw konkretnych jak i zdrowy.

ale 2,0 TFSI daje większe możliwości manewru jak się chce trochę pomodzić.

Myślałem tez o Focusie ST ale tam podobno pękają tulejki cylindrów :o
Tzn chodzi o jednostkę 2,5T

Zostanę przy Golfie V GTI, tylko teraz znaleźć dobry egzemplarz.

A jeszcze pytanie czy przy takich autach w mocniejszych wersjach jest sens szukać 5 drzwi? Bo podobno gorzej się sprzedaje potem 3 drzwiowe.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

06 Lis 2017, 17:17

Kafarr napisał(a):Więc i 1,8T jak i 2,0 TFSI może być do napraw konkretnych


Generalnie się z Tobą zgodzę... Mityczny i wspaniały 1.8T dzisiaj nie jest taki "och i ach". Ile osób kupiło, a potem się okazało że zostało 100 koni, albo łańcuch klekocze i remont potrzebny. No i szkoda trochę kasy na tak stary silnik (chociaż to już wina wartości VAG u nas).

Jeśli godzisz się na koszta, to 2.0 TSI będzie lepszy i masz rację tutaj. Jak trafisz na minę to i tu i tu polecisz z kosztami, a jednak lżej jest ładować kasę w coś nowszego i mieć dla siebie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lis 2017, 17:36

No właśnie bo problem rozchodzi się o to czy taki Leon I Cupra 1,8T 225 będzie w lepszym stanie niż Golf V GTI?
No bo 1,8t lepsze jednostki ale czy na pewno? po 15 latach? jakoś w to nie wierzę, tym bardziej że Cupra to przeważnie rodzynki ze Szwajcarii od handlarzy z Radomia.
Golfa V GTI jeszcze da się kupić w jakis normalny sposób.

No i charakterystyka 1,8T dla mnie taka sobie, później wstaje niż 2,0 tfsi, tunerzy tez inaczej patrzą na dinozaury a świeże jednostki.

No i podstawowy minus - buda Leon 1 to Golf IV tak? Wolę jednak coś świeższego.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna