Hybrydy na trasy? - jak sprawdza się hybryda w trasie, spalanie?

12 Cze 2023, 19:00

galakty napisał(a):Prosiłbym o sprawdzenie spalania ale tak przy licznikowych 130-140 km/h, bo wtedy to bardziej adekwatne do mojej jazdy będzie :)

O ile wam uszy nie odpadną :mrgreen:
Mi praktycznie licznikowe 130km/h nie schodziło bo parę razy zwalniałem poniżej 100km/h więc żeby wyrobić średnia musiałem jechać szybciej. Prędkość z GPS 119km/h w Aurisie to jakieś 128km/h licznikowe :mrgreen:

Co do większych prędkości to jechałem jakiś czas temu autostradą ale dosyć krótko bo około 30km. Nie miałem włączonego HA ale średnia spalania wyszła 7,2l/100km przy utrzymywaniu licznikowych 150-160km/h. Jechałem sam więc obciążenie samochodu niewielkie.

Muszę kiedyś wybrać się specjalnie i zrobić taki pomiar z aplikacją żeby to potwierdzić. Przydałby się jednak dłuższy odcinek chociaż te 50km.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

12 Cze 2023, 21:24

To nieźle przekłamuje, u mnie 130 km/h to jakieś 124 km/h na GPS :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Cze 2023, 21:38

Też masz Toyotę? U mnie to nie pierwszy model tego koncernu i wszystkie sporo przekłamują dlatego podaje dane względem prędkości z GPS bo wtedy są one realne. Najlepsze jest to że ograniczenie jazdy w wymuszonym trybie EV działa do 30km/h i ogólne w trynie EV można jechać do 70km/h ale tych zgodnych z GPS a nie licznikowych :wink: to tak na marginesie. Przejechany dystans też liczy dobrze więc tylko mamy mydlenie oczu zawyżoną prędkością. Trzeba się do tego przyzwyczaić, choć szkoda że nie można tego zmienić na bardziej realną prędkość.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

13 Cze 2023, 08:12

Nie nie, Kia Ceed :) Zdziwiony właśnie jestem że mało przekłamuje.

Pytam o spalanie bo w trasie przy szybkiej jeździe wypada podobnie jak u mnie (gdybym miał 6 dłuższy bieg to by obroty spadły, bo mam jakieś 3100-3200 przy 140 km/h).

Za to w mieście w hybrydzie dużo lepiej, więc jakbym nie robił długich tras zbyt często to taka hybryda spoko wyborem jest. Niestety ale nie jestem fanem jazdy 110-120 km/h na drogach szybkiego ruchu :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Cze 2023, 08:40

galakty napisał(a):Nie nie, Kia Ceed Zdziwiony właśnie jestem że mało przekłamuje.
Co marka to inaczej z tym przekłamaniem. W moim Voyagerze którego miałem był tak licznik wyskalowany ze prędkość pokrywała się idealnie z GPS i to chyba było jedyne auto w którym można było polegać na prędkości licznikowej bo nic nie przekłamywał. Niestety przepisy homologacyjne pozwalają na przekłamanie do ponad 10% ponad realną prędkość ale w drugą stronę już nie. Mając to na uwadze licznik może zawyżać i to nawet sporo ale nie może zaniżać prędkości nawet jeden km.

galakty napisał(a):Pytam o spalanie bo w trasie przy szybkiej jeździe wypada podobnie jak u mnie (gdybym miał 6 dłuższy bieg to by obroty spadły, bo mam jakieś 3100-3200 przy 140 km/h).
Bo tak będzie, tu jest przykład hybrydy 3 generacji, a obecnie Toyota ma już piątą i teraz wyobraź sobie że Camry z mocniejszym silnikiem spali mniej niż Twoja Ceed w trasie przy tych prędkościach, a jak tylko zjedziesz z trasy to spalanie jeszcze spadnie :)

galakty napisał(a):Niestety ale nie jestem fanem jazdy 110-120 km/h na drogach szybkiego ruchu
No więc dlatego każdy powinien wybierać napęd pod swoje preferencje :) Tu w Twoim przypadku lepiej by się sprawdziła np. Corolla w hybrydzie z silnikiem 2.0. Aurisem też możesz jeździć i szybciej w trasie ale przydało by mu się dodatkowe wyciszenie :wink: to samochód bardziej do jazdy w mieście lub poza miastem na drogach lokalnych wtedy można osiągnąć niezłe wyniki w spalaniu. Jak lubisz szybką jazdę w trasie to najlepszy będzie chyba diesel lub uturbiona benzyna :) albo taka Camry o której wspomniałem bo ona sobie fajnie radzi ale ta po 2022 gdzie radykalnie obniżyli spalanie w trasie przez pewne modyfikacje.

Ten temat jest właśnie po to żeby można było sobie poczytać jak to dokładnie jest z tą hybrydą w trasie.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

13 Cze 2023, 09:13

Camry z nową hybrydą spoko, to samo Lexus, chociaż Honda wypuściła teraz Civica w hybrydzie i wypada znacznie lepiej od Toyoty (mniej pali, 184 KM i niecałe 8 sekund do setki, sztos).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Cze 2023, 09:37

galakty napisał(a):chociaż Honda wypuściła teraz Civica w hybrydzie i wypada znacznie lepiej od Toyoty
No to jest osobny temat do przegadania ale nie wiem czy lepiej wypada bo najnowsza wersja hybrydy do porównania w Corolli w przypadku układu z silnikiem 2.0 ma całkowitą moc 196 KM, a czas rozpędzania się od 0 do 100 km/h na poziomie 7,5 s :wink: poza tym hybryda Hondy to zupełnie inna konstrukcja niż w przypadku Toyoty bo w skrócie tam jest więcej elektryka i silnik benzynowy w większości jest wykorzystywany jako generator :) no ale fajnie że w końcu jest jakaś konkurencja na rynku hybrydy w tym segmencie :wink:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

13 Cze 2023, 10:13

A to prawda, porównanie było do zwykłej hybrydy 1.8 - tutaj Toyota wypada bladziutko.

Fajnie że coś się zmienia, bo mnie od Auris/Corolli odstraszają osiągi i hałas, jeśli się zbliżają do tych 8-9 sekund i palą mało to nie widzę sensu brania turbobenzyny czy diesla.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Cze 2023, 13:52

galakty napisał(a):A to prawda, porównanie było do zwykłej hybrydy 1.8 - tutaj Toyota wypada bladziutko.
Trzeba porównywać podobne modele patrząc też i na moc :) przy 1.8 nie ma jej za wiele ale przy jeździe po mieście do tych 50-60km/h sprint jest naprawdę niezły, a masz wrażenie że samochód robi to z taką lekkością. Tu trzeba by się przejechać żeby tego doświadczyć.

galakty napisał(a):mnie od Auris/Corolli odstraszają osiągi i hałas, jeśli się zbliżają do tych 8-9 sekund i palą mało to nie widzę sensu brania turbobenzyny czy diesla
Tego wyciszenia cały czas brakuje, bo osiągi w nowszych hybrydach już są :wink:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

14 Cze 2023, 06:49

galakty napisał(a):jeśli się zbliżają do tych 8-9 sekund i

Ja jeszcze kiedyś patrzyłem ile mają na liczniku :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Cze 2023, 07:38

szybki napisał(a):Ja jeszcze kiedyś patrzyłem ile mają na liczniku


Nie chce mi się szukać testów elastyczności, tak jest łatwiej :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Cze 2023, 07:46

galakty napisał(a):Nie chce mi się szukać testów elastyczności, tak jest łatwiej

Elastyczność temat obszerny i kiepsko rozpracowany przez marketingowców :twisted: natomiast 0-100 i kunie :ok: :ok: :ok:
To tak jak w reklamie kredytu hipotecznego zawsze musi być piesek, trawnik i spełniona uśmiechnięta rodzinka :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Cze 2023, 08:12

szybki napisał(a):Elastyczność temat obszerny i kiepsko rozpracowany przez marketingowców
Mało ludzi na to zwraca uwagę z tego co widzę i w większości przypadków to właśnie 0-100 się liczy :wink:
Inna sprawa, że jeszcze mamy coś takiego jak czas reakcji układu napędowego głównie silnika na wciśnięcie pedału gazu (w starszych klasycznych automatach jeszcze była np. redukcja biegu więc musiał się "zebrać do jazdy"), a z tym też bywa różnie w zależności co nas napędza elektryk, hybryda, jednostka spalinowa z turbo lub bez.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34

14 Cze 2023, 08:26

szybki napisał(a):Elastyczność temat obszerny i kiepsko rozpracowany przez marketingowców


Mam jedną stronkę gdzie podają elastyczność na biegu i przy redukcji, ale niestety jakoś Toyoty tam nie ma :no:

Rokiko napisał(a):Mało ludzi na to zwraca uwagę z tego co widzę i w większości przypadków to właśnie 0-100 się liczy


Bo to prostsze i zazwyczaj mówi ogólnie o osiągach, wiesz jak coś ma 8 sekund do setki, a coś ma 11 sekund to już daje pogląd jak w trasie będzie się spisywać i którym szybciej TIRa wyprzedzisz ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Cze 2023, 08:48

galakty napisał(a):Mam jedną stronkę gdzie podają elastyczność na biegu i przy redukcji, ale niestety jakoś Toyoty tam nie ma
Może to niemiecka strona :mrgreen: a tak na poważnie zwróć uwagę na to ze prawie wszystkie Toyoty maja silniki benzynowe niedoładowane przy hybrydzie tej marki jest już trochę inaczej bo ona reaguje na gaz podobnie do elektryka czyli praktycznie od razu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34