Jakie auto do 10k dla 18 latka

17 Lis 2023, 16:29

Przecież już za same felgi i lampy to powinno iść do kosza.
Tacy ludzie leją benzyną i kręcą do odciny, serwis mają w pompce.

10k to nie budżet na coś konkretnego, a takie 1.8T to kolejne 10k pochłonie żeby doprowadzić do stanu. Chyba że bierzemy i się modlimy by przejechało te kilkanaście tysięcy i dalej sprzedajemy (czyli to samo co zrobił poprzednik).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lis 2023, 18:34

Jako właściciel Octavii 1,8T od 6 lat, zastanawiam się co w takim silniku 1,8 z dołożoną turbiną jest drogiego?
Turbospreżarka jak w wielu silnikach dzisiaj, sprzęgło z dwumasą?
Wystarczy lać dobry olej syntetyczny, rozgrzewać auto, wymieniać rozrządy i doglądać układu zapłonowego (cewki/świece) i praktycznie jednostka nieśmiertelna.

Problem jest tylko taki że jak się kupuje poniżej ceny rynkowej w cenie 1,8T to potem się cierpi. Bo ktoś zalewał Castrolem 10W albo zamiast wymienić wężyki to je kleił taśmą izolacyjną. Świece 15 letnie i jazda wiecznie na oparach z pustym bakiem.
Zdrowe 1,8T jest genialne, super elastyczność, fajna dynamika i całkiem niezłe doznania jak na dzisiejsze czasy.
Poza tym ta jednostka oferuje "dynamikę" zbliżoną tak jak wiele aut na ulicy z turbawkami 1,4L o podobnej /zbliżonej mocy.
Nie mogłem uwierzyć jak koleś w kilkuletnim Mondeo TDCI nie mógł dogonić na obwodnicy 20 letniej Octavii, stary samochód z raptem mini turbinką a nowoczesne auto za 10x więcej zostaje w tyle.

Ja polecam, sto razy bardziej niż klekoczące TDI zjechane z przebiegami 2 mln km. Te silniki to sebiksy wybierają a nie 1,8T
Sopelek
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 12 06 2007
Auto: Skoda
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Lis 2023, 18:41

Sopelek napisał(a):Jako właściciel Octavii 1,8T od 6 lat, zastanawiam się co w takim silniku 1,8 z dołożoną turbiną jest drogiego?
Turbospreżarka jak w wielu silnikach dzisiaj, sprzęgło z dwumasą?
Wystarczy lać dobry olej syntetyczny, rozgrzewać auto, wymieniać rozrządy i doglądać układu zapłonowego (cewki/świece) i praktycznie jednostka nieśmiertelna.

Problem jest tylko taki że jak się kupuje poniżej ceny rynkowej w cenie 1,8T to potem się cierpi. Bo ktoś zalewał Castrolem 10W albo zamiast wymienić wężyki to je kleił taśmą izolacyjną. Świece 15 letnie i jazda wiecznie na oparach z pustym bakiem.
Zdrowe 1,8T jest genialne, super elastyczność, fajna dynamika i całkiem niezłe doznania jak na dzisiejsze czasy.
Poza tym ta jednostka oferuje "dynamikę" zbliżoną tak jak wiele aut na ulicy z turbawkami 1,4L o podobnej /zbliżonej mocy.
Nie mogłem uwierzyć jak koleś w kilkuletnim Mondeo TDCI nie mógł dogonić na obwodnicy 20 letniej Octavii, stary samochód z raptem mini turbinką a nowoczesne auto za 10x więcej zostaje w tyle.

Ja polecam, sto razy bardziej niż klekoczące TDI zjechane z przebiegami 2 mln km. Te silniki to sebiksy wybierają a nie 1,8T


Piszesz piszesz a potem sam zaprzeczasz sobie. Tu nie jest problem silnika tylko jego metryki vs użytkownik i nie pisz "co tam jest do zrobienia" bo na co dzień ten tekst mnie rozwala bo zazwyczaj to nic do zrobienia wiążę się że wszystkim do zrobienia.

Barol napisał(a):A może taki miejski upierdalacz?
Barol jaki ten kibel to upierdalacz ? Olejożer a do tego dopiska "tylko zbieżność do zrobienia" rokuje idealnie :shock:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Lis 2023, 20:00

szybki napisał(a):bo zazwyczaj to nic do zrobienia wiążę się że wszystkim do zrobienia.

Jak ktoś musi "wszystko" robić to pytanie jak odbywają się oględziny i w jaki sposób ocenia się stan samochodu w takim razie.
To nie jest prom kosmiczny tylko normalny samochód osobowy, a jego stan zweryfikuje diagnosta na skp, mechanik czy kolega lepiej znający się na samochodach, silnik to jest odrębny temat.
Sopelek
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 12 06 2007
Auto: Skoda
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Lis 2023, 21:54

szybki napisał(a):Barol jaki ten kibel to upierdalacz ? Olejożer a do tego dopiska "tylko zbieżność do zrobienia" rokuje idealnie


Dlatego napisałem że to jest jak w przypadku 1.8T..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

17 Lis 2023, 23:15

Tu ma autor takiego Leona, może nie jakieś cudo ale jak blisko można podjechać zerknąć:
[link do oferty na Olx wygasł]
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

18 Lis 2023, 01:27

A co myślicie o 1.8 bez turbo, bedzie dawał radę?
[link do oferty na Olx wygasł]
loptiooo
Nowicjusz
 
Posty: 13

18 Lis 2023, 07:08

Przejedź się i zobaczysz czy Ci odpowiada ale ogólnie ten silnik dobrze daje radę w tej budzie.

A np Audi A3?
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... FYJNQ.html
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

18 Lis 2023, 13:27

Tylko podejrzewam ze utrzymanie takiego 1.8T mnie przerośnie, więc na start kolejne 3k na instalacje LPG dojdą, a jak ten silnik znosi LPG i czy wogole przy tym motorze warto sie w to pakować.
loptiooo
Nowicjusz
 
Posty: 13

19 Lis 2023, 09:38

Dobrze znosi LPG.
Kwestia znalezienia zadbanego egzemplarza co w tym przypadku może być ciężkie bo zazwyczaj tymi autami jeżdżą młodzi gniewni ale da się znaleźć coś sensownego.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Lis 2023, 12:20

Pytanie jaki jest sens ładować 3k w instalację LPG przy tak starym aucie...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lis 2023, 12:29

galakty napisał(a):Pytanie jaki jest sens ładować 3k w instalację

Już widzę instalacje za 3k do turbiaka 1,8t :no:

Dla mnie jest to typowa utopia teoretyzowania nad autem 20letnim i zakładanie że akurat u mnie będzie ok.

Wiem ile kosztują u mnie startery używek gdzie zawsze staram się robić abcadło ale zgodnie ze sztuką i logiką. Oczywiście są tacy a tak właściwie określam na 3/4 jeżdżących gdzie auto rusza i hamuje więc jest git no ale skoro ktoś ma 10k różowe okulary to dobrze grunt mieć fantazje.

I jeszcze wklejanie linków z autami turbo po 300-400k.km. Masakra.

Dla mnie normalna i stalką w tym aucie to około 4,5k + starter.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lis 2023, 12:33

W tym budżecie odpuściłbym sobie 1.8T
Bo to będzie już silnik dogorywający.

Gdyby budżet był nie do naciągnięcia to szukaj Leona 1M 1.8 125km

Ew dozbieraj trochę do drugiej generacji Leona z 1.6 MPI, nie jest taki wolny jak można przeczytać w sieci, do miasta idealny, a w trasę też pojedziesz.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lis 2023, 17:42

szybki napisał(a):Już widzę instalacje za 3k do turbiaka 1,8t


Do zwykłego 1.8, o turbo to wgl nie mówię bo nie ten budżet.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2023, 00:01

loptiooo napisał(a):A co myślicie o 1.8 bez turbo, bedzie dawał radę?
[link do oferty na Olx wygasł] ... Xk1am.html

Ja bym odpuścił będziesz mieć podobne koszty a jednak ponad 50 koni mniej, gorsza charakterystyka, elastyczność i jakość jazdy.

W takim przypadku lepiej sprawdź auta i jednostki u konkurencji, bo wolnossące w vagu szału nie robiły. 1,8T to co innego.
Apropo przebiegu mój ma prawie 300 i jakoś problemu nie widze, 20 letnie auta robiły kilometry i ciężko o taki który stał w garażu.
Sopelek
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 12 06 2007
Auto: Skoda
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002