Konserwacja profili zamkniętych

Konserwacja profili zamkniętych

07 Lip 2019, 10:04

Siema!
Czy ktoś z Was stosował jakiś konwerter rdzy (Dinitrol RC800 lub Fertan lub APP R-Stop) w profile zamknięte, za pomocą dyszy rozbryzgowej do profili zamkniętych i pistoletu, przed nałożeniem ochronnej warstwy wosku i uważa takie rozwiązanie za sensowne, czy wystarczy sam Tectyl ML/Innote Hi Temp Wax?
Bo zastanawiam się czy taki Tectyl ML jeśli jest już jakaś rdza w środku coś da i ją przyblokuje, czy nic to nie da.
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 27
Rejestracja: 15 Mar 2018, 18:06
Auto: Honda CBR 600 F4i

Re: Konserwacja profili zamkniętych

07 Lip 2019, 15:29

Jak stosowałem w jednym samochodzie Cortain F do progów które od środka było widać przez kamerę lekko zaczynały być rude. Zastosowałem go pod ciśnieniem dwukrotnie w odstępach dwutygodniowych aż się lało przez szczeliny a miałem na końcu wężyka dyszę rozpryskową więc ładnie cały profil był pokryty w środku. po około miesiąca po drugiej aplikacji zastosowałem Tectyl ML. Do tej pory przez trzy lata nic się nie działo z progami (widziałem je w tym roku).

Moim zdaniem warto na początek zastosować jakiś rzadki preparat na rdzę żeby dobrze wszystko spenetrował.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 3006
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: Konserwacja profili zamkniętych

08 Lip 2019, 19:00

I tak też chyba zrobię, że na początku coś typowego jako konwerter rdzy zastosuje, a później wosk. ;)
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 27
Rejestracja: 15 Mar 2018, 18:06
Auto: Honda CBR 600 F4i

Re: Konserwacja profili zamkniętych

08 Lip 2019, 20:27

do wnętrza progów to bym poszedł po taniości bo to i tak nie ma większego znaczenia. Weź kup sobie Pol-Rust, jest tani i fajnie się rozkłada pod natryskiem, możesz użyć 2 razy dla większego efektu, potem środek do profili zamkniętych np z 3M fajnie się aplikuje i po robocie. Powodzenia
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8949
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

Re: Konserwacja profili zamkniętych

08 Lip 2019, 20:36

Podłączę się pod temat. Właśnie zamówiłem Outlandera i zastanawiam się nad wykonaniem zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia w nowym aucie(auto prawdopodobnie zostanie u mnie na dłużej-10 lat?).
W Łomiankach jest pewna firma zajmująca się wyciszaniem aut i zabezpieczeniami antykorozyjnymi. Stosują min. Noxudol 3100. Jak myślicie warto wydać te parę setek na takie zabezpieczenie??? Może ktoś ma pojęcie co to za środek??? W opisie jest, że Volvo go stosuje.
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2452
Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Konserwacja profili zamkniętych

08 Lip 2019, 20:43

Przy japończykach jak najbardziej warto zrobić zabezpieczenie antykorozyjne ale ja na Twoim miejscu zastosowałbym masę poliuretanową, nie dość że wyciszy Ci auto to i zabezpieczy gdyż jest bardzo mocno odporna na uszkodzenia. Noxudola nie stosowałem więc nie mogę się wypowiedzieć ale przed tym należy nałożyć jeszcze podkład epoksydowy o grubej warstwie co też wydłuży czas i powiększy koszta
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8949
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Colt LPG - instalacja gazowa firmy STAG Mitsubishi Colt LPG - instalacja gazowa firmy STAG
    W odpowiedzi na rosnące ceny paliw i duże zainteresowanie klientów w salonach Mitsubishi pojawił się model Colt LPG z wysokiej jakości instalacją gazową firmy STAG. Jednocześnie w ofercie jest już dostępny Colt 2012 ...
    Toyota ProAce - nowy samochód dostawczy Toyota ProAce - nowy samochód dostawczy
    Toyota ProAce będzie odpowiedzią koncernu na rosnące zapotrzebowanie rynku europejskiego na lekkie pojazdy użytkowe średnich rozmiarów. Nowy model będzie dostępny z możliwością wyboru dwóch długości i dwóch ...

  • Re: Konserwacja profili zamkniętych

    08 Lip 2019, 20:53

    A wiesz może jak się ma takie zabezpieczenie do gwarancji :?:
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2452
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy od: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
    Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Konserwacja profili zamkniętych

    08 Lip 2019, 20:56

    Nie jestem pewny ale moim okiem nie powinno być problemów no bo taka konserwacja nie może wpłynąć negatywnie na auto czy jego podzespoły, oczywiście trzeba zrobić to z głową a nie napluć na wszystko co jest pod spodem jak to widzę u niektórych ktorzy podniecają się że konserwacje zrobili tanio :mrgreen:
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8949
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
    Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

    Re: Konserwacja profili zamkniętych

    08 Lip 2019, 21:04

    Muszę w swoim ASO dopytać, a może oni sami też robią takie zabezpieczenia(mają dział blacharsko-lakierniczy) :?:
    Ta firma z Łomianek ma też w ofercie noxudol 900
    "Noxudol 900 Black jest tiksotropowym, chemicznie stabilizowanym produktem, zawierającym masy bitumiczne, woski, inhibitory korozji oraz rozpuszczalniki. Jest produktem stosowanym do podwozi pojazdów mechanicznych i stanowi profilaktyczne zabezpieczenie antykorozyjne oraz niezawodne zabezpieczenie przed ścieraniem."
    3100 jest wodny, więc chyba ten 900 lepszy :?:
    Ostatnio edytowany przez yeti65, 08 Lip 2019, 21:37, edytowano w sumie 1 raz
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2452
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy od: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
    Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Konserwacja profili zamkniętych

    08 Lip 2019, 21:35

    Przy japończykach to powinna być opcja do wykupienia obok wyposażenia :naughty:
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8949
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
    Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

    Re: Konserwacja profili zamkniętych

    08 Lip 2019, 21:41

    Kao napisał(a):Przy japończykach to powinna być opcja do wykupienia obok wyposażenia

    :lol: Z Mitsu nie jest jeszcze tak tragicznie. Podobno od kilku lat cynkują blachy. Mój lancer ma jeden spory(łepek od szpilki) odprysk od kamienia prawie od nowości i nie rdzewieje.
    Ale podwozie to co innego, tu sól zimowa najbardziej szkodzi.
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2452
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy od: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
    Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Konserwacja profili zamkniętych

    08 Lip 2019, 21:45

    Kao napisał(a):Nie jestem pewny ale moim okiem nie powinno być problemów no bo taka konserwacja nie może wpłynąć negatywnie na auto
    Pamiętam czasy nówek Seicento gdzie producent / serwis kategorycznie zabraniał konserwacji profili pod rygorem utraty gwarancji . Że niby ocynk i że niby środki konserwujące skracały żywotność ocynku :/
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3034
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Konserwacja profili zamkniętych

    08 Lip 2019, 22:23

    Kao napisał(a):Przy japończykach to powinna być opcja do wykupienia obok wyposażenia

    Mam 15-letnią Avensis i nie gnije. Chyba, że nie widzę zgnilizny, bo idzie gdzieś głęboko.
    Gradory
    Aktywny
     
    Posty: 424
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 03 Wrz 2018, 21:56
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Opel Astra K
    Silnik: 1.6 Turbo 200 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2018

    Re: Konserwacja profili zamkniętych

    08 Lip 2019, 22:31

    yeti65 napisał(a):Podobno od kilku lat cynkują blachy.
    Tak tak :lol: tak samo jak Mazda. Ludzie łykają bajeczki szybko :ok:

    Ciekawę jak Twój mitsu będzie wyglądał jako 10 latek

    bonifacy napisał(a):Pamiętam czasy nówek Seicento gdzie producent / serwis kategorycznie zabraniał konserwacji profili pod rygorem utraty gwarancji . Że niby ocynk i że niby środki konserwujące skracały żywotność ocynku :/
    Jedno zaprzecza drugiemu no ale niech i tak będzie, Seicento to nie moje czasy więc się nie znam :wink: tak na marginesie widział ktoś Seicento bez korozji??? gdzie ten ocynk?

    Gradory napisał(a):Mam 15-letnią Avensis i nie gnije
    Akurat Aven II jest jednym z odporniejszych japończyków na korozje
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8949
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
    Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

    Re: Konserwacja profili zamkniętych

    11 Lip 2019, 19:03

    Kao Ty polecasz Pol-Rust, a coś droższego i lepszego jak Fertan, albo Dinitrol RC800 lub APP-Rstop? Uważasz, że w Accord VII (2006 rok) warto zastosować w profile zamknięte coś jak wyżej wymienione środki, a później dopiero Tectyl ML? Czy od razu Tectyl ML?
    rudi0018
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Rejestracja: 15 Mar 2018, 18:06
    Auto: Honda CBR 600 F4i