Polonez caro 1.6 - podnoszenie mocy.

11 Mar 2018, 16:48

Cześć wszystkim! :D
Od pewnego czasu mam Poldka i chciałbym trochę zwiększyć moc.
Mnóstwo kasy nie chcę pakować więc chciałbym abyście mi mogli podpowiedzieć lub coś zasugerować, mianowicie jakie części zmienić, ile mocy zmiana danej części przyniesie i mniej więcej koszt. :D

Z góry dziękuję za pomoc. :D
Maciekgosc2
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 28 09 2016
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bmw e39 523i
Silnik: M52b25 170km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Mar 2018, 18:50

Ty serio z tym czy sobie jaja robisz? Nie ma to żadnego sensu a poza tym w benzyniakach bez turba podniesienie mocy trzeba liczyć w grubych tysiącach z mizernym efekem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Mar 2018, 20:06

Silnik z poloneza nie jest stworzony do tuningu, nie wytrzyma tego, zbyt słaby materiał, moment obrotowy.. :P To już lepiej innego silnika szukać i kombinować coś by go wsadzić.
gber44
 

11 Mar 2018, 21:50

Tak wiem to :) z tym ze uturbianie równa się z remontem silnika a to jest równowartość zrobienia porządnie swapa. Dlatego chodziło mi o tuning bez turbiny bo i tak bym tego nie zrobił tylko właśnie swapa. Ale i tak dzięki za chęć pomocy :) :)
Maciekgosc2
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 28 09 2016
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bmw e39 523i
Silnik: M52b25 170km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Mar 2018, 22:15

Najtańszą opcją to wstawić kompresor z marcedesa ale podejrzewam że ten silnika rozleci się zanim wypalisz zbiornik paliwa
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Mar 2018, 09:54

Napiszę ogólnie. Nic nie zrobisz bez dużej kasy. Są projekty poldków z różnymi silnikami ale 3/4 z nich powinno pojechać na lawecie do huty. A co do oem 1,6 brak szans sprawnego podniesienia mocy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11177
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowe japońskie silniki
    Kultowe japońskie silniki nie bez powodów zdobyły na świecie rzesze fanów, którzy doceniają nie tylko ich niezawodność, ale również dużą podatność na modyfikacje. Oto kilka świetnych japońskich ...

15 Mar 2018, 21:46

Maciekgosc2 napisał(a):Od pewnego czasu mam Poldka i chciałbym trochę zwiększyć moc.
zacząłbym od porządnego remontu silnika
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14212
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Mar 2018, 22:06

Najlepiej poszukać jakiegoś silnika 2.0 od sierry, lub 1,4 rovera, były one montowane seryjnie w wypasionych wersjach poldka, albo jakiegoś innego montowanego wzdłużnie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3818
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna