VW Scirocco 2.0 TSI -> VR6

11 Sie 2020, 11:14

Witam serdecznie.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Volkswagen'a Scirocco 2.0 TSI (2009r) po modyfikacjach do około 300KM. Nadszedł czas na kolejne grubsze modyfikacje. Czy orientuje się może ktoś jak wygląda sytuacja swapem silnika na VR6? Jakie modyfikacje i koszty się z tym wiążą? Lubię to auto więc nie zamierzam go zmieniać, więc odpowiedzi w stylu nie ma sensu bo koszt przerośnie wartość auta mnie nie interesują. Bardzo dobrze o tym wiem. Jeżeli jest ktoś zorientowany w tym temacie proszę o komentarz.

Pozdrawiam serdecznie!!
Fokrys
 

11 Sie 2020, 12:36

Fokrys napisał(a):Czy orientuje się może ktoś jak wygląda sytuacja swapem silnika na VR6? Jakie modyfikacje i koszty się z tym wiążą?
Chcesz do tego auta włożyć silnik VR6? Generalnie wszystko się da tyle że tu już masz 300KM a w VR6 będzie ciężko przekroczyć tą granice i żeby to zrobić to pewnie potrzebne będą kute tłoki i korbowody do tego trzeba znaleźć silnik w całkiem dobrym stanie i doprowadzić go do serii i dopiero robić swap. Tak na szybko licząc z kupnem silnika nie wiem czy się zmieścisz w 30tyś. zł przy osiągnięciu niewiele większej mocy.

Chcesz tym samochodem jeździć na co dzień czy na wyścigi?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10268
Zdjęcia: 35

11 Sie 2020, 12:42

Scirocco na tor. Do codziennej jazdy mam już inne auto.
Fokrys
 

11 Sie 2020, 14:01

Ten tor to jak rozumiem ćwiartka? :wink: Bo nie wyobrażam sobie FWD z vr6 300KM+ na zakrętach.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14212
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Sie 2020, 15:45

Fokrys napisał(a):Scirocco na tor.
Jak tak to i skrzynia musi być inna :) oryginał nie wytrzyma.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10268
Zdjęcia: 35

12 Sie 2020, 09:52

Tak myślałem nad 7stopniową DSG
Fokrys
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 Alpine
    W 1976 roku Renault przedstawiło prawdziwie sportowy samochód – Renault 5 Alpine. Model, zaprojektowany i produkowany w zakładach Alpine w Dieppe, łączył elegancję ze sportowym stylem. Wykorzystano w nim wyposażenie ...

12 Sie 2020, 18:24

Fokrys napisał(a):Jestem szczęśliwym posiadaczem Volkswagen'a Scirocco 2.0 TSI (2009r) po modyfikacjach do około 300KM. Nadszedł czas na kolejne grubsze modyfikacje. Czy orientuje się może ktoś jak wygląda sytuacja swapem silnika na VR6? Jakie modyfikacje i koszty się z tym wiążą?


Trudno dokładnie powiedzieć co będzie trzeba modyfikować bo zazwyczaj takie tematy wychodzą w praniu. co do kosztów sądzę że bez turbo to około 30k z turbo może 60k.

Problem polega na kilku kwestiach podstawowa to warsztat bo wszystkie są super ze stronkami, osiągnięciami i bandą klakierów od lajków tylko potem życie brutalnie weryfikuje kompetencje.

Następna kwestia to fwd i pchanie pieca który bez turbo nadaje się na podcier to tak jak byś jadąc 140km/h autostradą bawił się w wywalanie kasy za okno. Znowu jak dołożysz turbo to z jazdy zostanie tylko grupa dzieciaczków z łapką w spodenkach śniąca o twoim wykresie z hamowni.
niestety jazdy nie będzie.

Jedyną słuszną opcją jest zapodanie haldexa + vr6 + turbo = kozak.

Reszta jest lipą...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe