Włącznik wentylatora - Polonez Caro 1,4 Rovera 16V

01 Lut 2012, 21:08

Czesc Wszystkim -potrzebuje pomocy-mieszkam w Bialorusi i wysiadl mi wlacznik wetylatora -teraz jest zima i trudno bez niego jezdzic-przelacznik jest z obudowa aluminiowa z tylu i tam jest w srodku plytka elektroniczna z ukladem scalonym.W skowce polaczeniowej po jednej prawej stronie ida 4 przewody( chyba dwa zasilajace uklad i 2 -nie doszedlem od czego).Moze ktos wie jak wlaczac wentylator omijajac wlacznik.Moze byc tylko jeden bieg,zeby tylko mozna bylo wlaczyc i wylaczyc do czasu jak pojade do Polski i kupie.Probowale w skowce na krotko jednymkabelkiem i nic.Prosze o pomoc.Marian.
Marian1959
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Mosty
Prawo jazdy: 15 07 1978
Auto: Polonez Caro 1,4 rover 16V

03 Lut 2012, 23:10

Tam przewodów powinieneś mieć kilka,i masz,każdy jest do innego biegu,przynajmniej w mojej 190-tce tak było,też przestał mi wentylator chodzić(uszkodzony mechanizm przesuwny),wyjąłem wszystkie kabelki biegnące do mechanizmu zmieniającego biegi wentylatorka(ty być może masz pokrętło,sprawdziłem próbówką ,w których jest plus(tak na wszelki wypadek),doprowadziłem prąd do wybranych kabelków biegnących od mechanizmu do wentylatora,wybrałem sobie tylko dwa biegi,średni i bardzo mocny.Naturalnie wentylator musi być sprawny.Mechanizm przesuwny zastąpiłem włącznikami dwoma,takimi na wcisk,i tyle!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Lut 2012, 23:49

W poldku jest płynna/elektroniczna/ nie stopniowa regulacja obrotów wentylatora bez opornicy.Do przełącznika wchodzi dwa przewody zasilające i dwa od wentylatora.Przewody sprawdź probówką lub żarówką żeby nie narobić bałaganu.Po podłączeniu powinieneś mieć max obroty.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

05 Lut 2012, 20:19

Dokładnie jak kolega pisze - w tym Polonezie nie ma opornicy i to, co opisał kolega PhantomASA1 nie zadziała - ta opornica jest w środku tego włącznika.
Z pominięciem tego włącznika dmuchawa będzie ci pracowała tylko na najwyższych obrotach. Żeby tak było, to musisz wyjąć ten włącznik razem z tą aluminiową obudową i w złączce połączyć kawałkiem przewodów przewody czarny z szaro-czarnym i niebieski z żółto-czerwonym. Powinno zadziałać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000