Czy na pewno stać Cię na diesla?

Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

30 Paź 2015, 07:13

tom4sh napisał(a):Pokazujesz jednostkowe przykłady, jaki w tym sens?
Za chwilę każdy będzie "mądry", bo będzie uważać, że każdy diesel robi minimum ponad 50 tys. km rocznie i więcej

To jest przestroga, bo tyle auta tam robią, a te z mniejszymi przebiegami są znacznie droższe i nie opłaca się ich ściągać do Polski ;) Nie ma okazji w stylu kupna diesla z Niemiec z przebiegiem 150tys. km
W Polsce nie jest gorzej. W firmie, w której pracuje Hondy Accord VIII 2,2 z 2008r. mają po 400tys. nalatane co daje 57 tys. rocznie. :ok:
Wczoraj został wystawiony Citroen C5 II 2,0 benzyna z przebiegiem 232tys. km z 2009r. Prawie 40tys. km rocznie.
Dwa dni temu Skoda Octavia Scout 2,0TDI z 2007r. z przebiegiem 350tys. km z uszkodzonym napędem 4x4. Prawie 44tys. km rocznie.
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14211
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

30 Paź 2015, 09:02

Zresztą łatwo poznać, jak auta diesle stosunkowo młode rocznikowo powiedzmy od 2008 roku mają przebiegi w przedziale 250-400 tys. km i w środku wyglądają całkiem przyzwoicie, nie zmęczone przebiegiem, a starsze auta z lat 95-05 najczęściej dobijają dopiero do 200 tys. km :P, no niektóre mają nawet 230 tys. :mrgreen:
tom4sh
Nowicjusz
 
Posty: 21
Rejestracja: 26 Paź 2015, 15:04
Auto: .

Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

30 Paź 2015, 15:39

tom4sh napisał(a):Pokazujesz jednostkowe przykłady, jaki w tym sens?
Za chwilę każdy będzie "mądry", bo będzie uważać, że każdy diesel robi minimum ponad 50 tys. km rocznie i więcej
Na razie większość tych "mądrych" kupuje 15 letnie Passaty z przebiegiem 180k km. :ok:
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

01 Lis 2015, 19:15

dzida napisał(a):A co gdy grzałka się zepsuje? Wystarczy wpisać w google jak na to psioczą TIR-owcy :)
Akurat szukać opinii na ten temat nie muszę, bo na co dzień mam z tym do czynienia. :)
Jeśli się zepsuję cały układ podgrzewania, co takie oczywiste nie jest, to w najgorszym wypadku komputer ograniczy moc silnika. Trzeba co jakiś czas sprawdzić działanie elementów wspomagających działanie Adblue, wyczyścić przewody itp i nie powinno być większych problemów. Przez 350tyś.km nie miałem żadnej kosztownej awarii tego układu, a w sezonie zimowym często jeżdżę do Skandynawii.
Problemy z Adblue były jak tą rozwiązanie było jeszcze mało znane, brakowało wyspecjalizowanych warsztatów i nikt nie wiedział jak to obsługiwać prawidłowo. Teraz już dawno nie słyszałem, aby ktoś w jakiejś znajomej firmie psioczył na to.
A to 2000zł na przestrzeni 200tyś.km, to praktycznie tyle co nic. Tym bardziej, ze w artykule było napisane, ze tyle wyniosło to w serwisie. Po za serwisem dolewki kosztowały by polowe tej kwoty. Mi na dwa samochody w skali roku wychodzi koło 6000zł na Adblue. Dużo? Z jednej strony nie mało, z drugiej, patrząc na inne koszty, szału nie ma :)
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 666
Rejestracja: 15 Gru 2014, 17:36
Prawo jazdy od: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36,Audi A4 B8/80 B4/A6 C6
Silnik: 328i/2.0TFSi/2.6/3.0

Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

01 Lis 2015, 20:30

pkc napisał(a):rzeba co jakiś czas sprawdzić działanie elementów wspomagających działanie Adblue, wyczyścić przewody itp i nie powinno być większych problemów. Przez 350tyś.km nie miałem żadnej kosztownej awarii tego układu, a w sezonie zimowym często jeżdżę do Skandynawii.

pkc napisał(a):Mi na dwa samochody w skali roku wychodzi koło 6000zł na Adblue.

no i zasadnicze pytanie - po co to komu? :mrgreen: Pamiętaj, że jedna jaskółka wiosny nie czyni - są ludzie którym 2,0TDI PD w VW się nie psuje :?

pkc napisał(a):w najgorszym wypadku komputer ograniczy moc silnika.

zależy od sterownika - w przypadku wielu modeli samochodów nie da się uruchomić silnika :)

zaktualizowane dane:
AdBlue zamarza dokładnie przy -11 stopniach. Wytrącające się kryształki mogą pozostawać w dodatnich temperaturach. Gdy dostaną się do przewodu stężenie mocznika rośnie więc temperatura rozpuszczania kryształków wzrasta znacząco.
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14211
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

01 Lis 2015, 21:14

dzida napisał(a):no i zasadnicze pytanie - po co to komu? :mrgreen: Pamiętaj, że jedna jaskółka wiosny nie czyni - są ludzie którym 2,0TDI PD w VW się nie psuje :?

To sporo tych jaskółek jest :) Nie ma co panikować, tysiące ciężarówek, autobusów, samochodów dostawczych i osobowych z tym jeździ i przy odpowiedniej obsłudze zdaję to egzamin i nie sprawia to problemów. Gdyby było inaczej, to zimą w większości stała by komunikacja miejska czy komunikacja dalekobieżna, do sklepów nie przyjeżdżał by towar i był by jeden wielki chaos. Jakoś jeszcze nie zauważyłem, aby zimą takie coś miało miejsce :)
A po co to komu? Z tym pytaniem to już do ekologów. Pewnie, ze wolał bym mieć pieniądze wydawane na tankowanie adblue w kieszeni, ale niestety za dużego pola manewru nie ma.
dzida napisał(a):zależy od sterownika - w przypadku wielu modeli samochodów nie da się uruchomić silnika :)

Nie da się uruchomić, jeśli nie ma adblue w zbiorniku. Jeśli zamarznie i z jakiegoś powodu podgrzewanie nie pomoże,, to komputer ograniczy moc silnika.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 666
Rejestracja: 15 Gru 2014, 17:36
Prawo jazdy od: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36,Audi A4 B8/80 B4/A6 C6
Silnik: 328i/2.0TFSi/2.6/3.0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Octavia Scout 2.0 FSI - dane techniczne Skoda Octavia Scout 2.0 FSI - dane techniczne
    Skoda Octavia Scout powstała na bazie modelu Octavia kombi ktora wyposaźona była w napęd 4x4. Wersja Scout miała inny styl i większe umiejętności do jazdy w terenie. Odpowiednio przygotowane nadwozie pozwoliło na uzyskanie ...
    Śmiała stylistyka nadwozia oraz unikatowe wnętrze Opla ADAM Śmiała stylistyka nadwozia oraz unikatowe wnętrze Opla ADAM
    Model ADAM wprowadza do segmentu A docenianą już filozofię projektowania firmy Opel, polegającą na "łączeniu artystycznego kunsztu z niemiecką precyzją ". Opel ADAM - w przeciwieństwie do pojazdów firm konkurencyjnych ...

  • Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

    01 Lis 2015, 21:36

    pożyjemy zobaczymy jak się rozpowszechni ale kariera tego jest na drodze DPFów :) Elektryka zacznie się starzeć itp. póki co to świeże i nikt na to nie patrzy ;)

    pkc napisał(a):Nie da się uruchomić, jeśli nie ma adblue w zbiorniku. Jeśli zamarznie i z jakiegoś powodu podgrzewanie nie pomoże,, to komputer ograniczy moc silnika.

    jesteś pewien, że w przypadku każdego? ja bym się tak nie rozpędzał skoro TIRów nie mogą odpalić :ok:
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14211
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

    04 Lis 2015, 19:03

    dzida napisał(a):pożyjemy zobaczymy jak się rozpowszechni ale kariera tego jest na drodze DPFów :) Elektryka zacznie się starzeć itp. póki co to świeże i nikt na to nie patrzy ;)

    W moim aucie mam już przebieg 7 cyfrowy i działa. Adblue w ciężarówkach występuję od 2006 roku, czyli już 9 lat.

    dzida napisał(a):jesteś pewien, że w przypadku każdego? ja bym się tak nie rozpędzał skoro TIRów nie mogą odpalić :ok:

    Tak, Adblue nie *aktywuję* się zaraz po uruchomieniu silnika. Zimą za nim dozownik zacznie podawać mocznik, mija dobra chwila. Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, aby ktoś nie mógł odpalić ciężarówki zimą przez adblue.
    pkc
    Zaawansowany
     
    Posty: 666
    Rejestracja: 15 Gru 2014, 17:36
    Prawo jazdy od: 10 08 2004
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW E36,Audi A4 B8/80 B4/A6 C6
    Silnik: 328i/2.0TFSi/2.6/3.0

    Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

    04 Lis 2015, 19:15

    pkc napisał(a):Adblue w ciężarówkach występuję od 2006 roku, czyli już 9 lat.

    i dlatego opieram się na opiniach TIRowców :)

    pkc napisał(a):Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, aby ktoś nie mógł odpalić ciężarówki zimą przez adblue.

    no właśnie ja spotkałem - sąsiad jeździ TIRem, wujaszek jeździł ale poszedł już na emeryturę :ok: Modelu Ci nie powiem, bo w ciężarówkach jestem lewy :)
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14211
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

    04 Lis 2015, 19:44

    Widocznie jakaś złośliwość elektroniki nastąpiła. Generalnie w ciężarówkach najczęściej występuje ograniczenie mocy silnika(zazwyczaj uaktywnia się po określonym czasie), a całkowity brak możliwości odpalanie samochodu, to zdecydowanie rzadszy przypadek.
    pkc
    Zaawansowany
     
    Posty: 666
    Rejestracja: 15 Gru 2014, 17:36
    Prawo jazdy od: 10 08 2004
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW E36,Audi A4 B8/80 B4/A6 C6
    Silnik: 328i/2.0TFSi/2.6/3.0

    Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

    04 Lis 2015, 19:47

    no właśnie, może elektronika, bo to się też starzeje (styki zaśniedzieją itp), dlatego jestem ciekaw co będzie w osobówkach za parę lat
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14211
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

    04 Lis 2015, 19:56

    A jak myślisz? Jak zacznie generować koszty, to ludzie zaczną się tego pozbywać. W ciężarówkach, to ryzykowny krok, ale w osobówkach już nie :)
    pkc
    Zaawansowany
     
    Posty: 666
    Rejestracja: 15 Gru 2014, 17:36
    Prawo jazdy od: 10 08 2004
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW E36,Audi A4 B8/80 B4/A6 C6
    Silnik: 328i/2.0TFSi/2.6/3.0

    Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

    04 Lis 2015, 21:15

    będzie jak z DPFami - wywalenie i wstawienie emulatora oszukującego komputer :)
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14211
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

    08 Lis 2015, 22:37

    Adblue da się nawet wyłączyć, nie usuwając go z pojazdu. Jest parę firm, które się tym zajmują. Chodź póki co nie słyszałem, aby w osobówkach ktoś to już robił.
    pkc
    Zaawansowany
     
    Posty: 666
    Rejestracja: 15 Gru 2014, 17:36
    Prawo jazdy od: 10 08 2004
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW E36,Audi A4 B8/80 B4/A6 C6
    Silnik: 328i/2.0TFSi/2.6/3.0

    Re: Czy na pewno stać Cię na diesla?

    26 Lis 2015, 08:59

    Mam prawko od 39 lat,przejechałem ca 3 mln km prywatnie i w interesach zarówno dieslami jak i benzyną . Teraz mam KIa Carens 2006 2,0 CRDi 140 tys km i niezłe doświadczenie.
    Sa pewne zasady, kiedy kupic diesla, a kiedy benzyne. do miasta tylko benzyna, w trasy i miasto-tylko diesel, w góry zima -tylko diesel!
    Jesli jezdzisz ca 50 tys rocznie-tylko diesel. Nowego diesla nie opłaca sie kupować, jeśli on Ci sie nie zwróci w ciagu 3-5 lat.Ale dobry diesel to znacznie lepszy wybór niz benzyna. Mnie 1 km kosztuje 22-23 grosze. Moja kijanka waży 1550 kg, sasiada skoda Octavia 1250 i benzyna i przednie koła buksuja przy starcie-koszt 85 tys , i samochód jest absolutnie niebezpieczny. moja kijanka 13 tys zł i 140 kM i 6,6 l/100 i absolutnie wygodne MPV. Kiedyś przejechałem 365 tys dieslem bez naprawy, potem 150 tys tez bez naprawy, ale to były Mazdy, super wózki oryginały z Japonii. Dziwi mnie, kiedy Polacy szukaja Golfa, Audi,Peugota, czy Renówki-to sa generalnie sciachane samochody i skarbonki bez dna. Uzywana Kia Carens z tym silnikiem jest do kupienia za 9,5 tys zl ze wszystkimi wydatkami i bezawaryjny- wg mnie najlepszy silnik na rynku. Przejechałem 20 tys w rok-niczego nie naprawiałem, nie mam rdzy/10 lat!/. Polecam i tyle-oczywiscie sam zrobiłem wiele rzeczy i wymieniłem oleje, płyny, filtry i opony/ca 1500 zł/ Dzis mam absolutny spokój z samochodem-tylko leję i polecam! lechutek
    lechutek
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Rejestracja: 26 Lis 2015, 08:29
    Prawo jazdy od: 10 06 1976
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: kia Carens
    Silnik: 2,0 CRDi
    Paliwo: Diesel
    Typ: MPV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009