Akumulator - pytania o napięcia

14 Gru 2020, 11:32

Samo mierzenie napięcia ładowania w samochodach nie da ci żadnej informacji. Tranzit, o którym wspomniałeś miał 14,6V, a gdyby miał 18,5V też było by ok? Sam pomiar nie jest wiarygodną informacją. W każdym samochodzie, w którym jest baku 12V ładowanie jest 14,4 książkowe. Nie może być ani 15, ani 20.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Gru 2020, 11:39

MotoAlbercik napisał(a):Jest to funkcja BSI - po dwóch minutach wyłącza zasilanie na wszystkie odbiorniki.

Oczywiście, że jest to funkcja BSI. Ale odrobinę doprecyzuję, ponieważ ładnych kilka lat jeździłem 206. BSI nie odcina zasilania po dwóch minutach. Robi to bodajże po 20 minutach, przy całkowicie naładowanym aku. Jeśli aku jest słabsze, okres ten ulega skróceniu i przy naprawdę słabym akumulatorze, może to faktycznie nastąpić już po 2 minutach :)
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

14 Gru 2020, 11:46

MotoAlbercik napisał(a):Samo mierzenie napięcia ładowania w samochodach nie da ci żadnej informacji.
MotoAlbercik napisał(a):Sam pomiar nie jest wiarygodną informacją.
nie rozumiem co chcesz przez to powiedzieć.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Gru 2020, 11:29

solti napisał(a):Oczywiście, że jest to funkcja BSI. Ale odrobinę doprecyzuję, ponieważ ładnych kilka lat jeździłem 206. BSI nie odcina zasilania po dwóch minutach. Robi to bodajże po 20 minutach, przy całkowicie naładowanym aku. Jeśli aku jest słabsze, okres ten ulega skróceniu i przy naprawdę słabym akumulatorze, może to faktycznie nastąpić już po 2 minutach

No nie do końca. Aczkolwiek masz troszkę racji. A dokładnie, to czas ten jest uzależniony od ustawienia w BSI. Ustawić to można albo na 2 minuty i BSI usypia się po dwóch minutach niezależnie od stanu naładowania aku, albo można ustawić na AUTO i wówczas to elektronika BSI decyduje kiedy uśpić elektrykę. Jednakże max czas to 2 minuty. Ale zazwyczaj z salonu auto wyjeżdża z ustawieniem na AUTO.
Kao napisał(a):nie rozumiem co chcesz przez to powiedzieć.

Chodzi mi o to, że każdy samochód może mieć inny wiek altka. A jak wiadomo zużycie altka ma wpływ n a ładowanie. W jednym samochodzie 10 letnim napięcie ładowania będzie książkowe 14,4V, a w drugim będzie to np. 14.1V. W jednym samochodzie po włączeniu świateł mijania napięcie ładowania spadnie do 14.2V, a w drugim do 13,8V. Znaczenie mają również zastosowane źródła światła oraz ilość odbiorników prądu. Mogą być dwa nowe, te same auta, a napięcie ładowania będzie się różniło. Wystarczy, że będą to dwa różne modele wyposażeniowe. Moja wypowiedź dotyczy twoich zamiarów w zakresie sprawdzania jakie napięcia mają różne samochody.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Gru 2020, 09:56

MotoAlbercik napisał(a):No nie do końca. Aczkolwiek masz troszkę racji. A dokładnie, to czas ten jest uzależniony od ustawienia w BSI. Ustawić to można albo na 2 minuty i BSI usypia się po dwóch minutach niezależnie od stanu naładowania aku, albo można ustawić na AUTO i wówczas to elektronika BSI decyduje kiedy uśpić elektrykę. Jednakże max czas to 2 minuty. Ale zazwyczaj z salonu auto wyjeżdża z ustawieniem na AUTO.

No nie do końca, aczkolwiek masz sporo racji :yes: :wink:
Temat dotyczy Peugeota 206 i pisałem typowo o tym modelu. Mam doświadczenia z Peugeotami 206 i 407 i w obydwóch modelach załączenie się trybu eco mode, przy ustawieniu w BSI na auto, przy całkowicie naładowanym akumulatorze następowało po 20 minutach (tak mam to zakodowane w pamięci - na pewno był to dość długi okres, nie dwie minuty). Po wskoczeniu eco mode, żeby go wyłączyć i dalej słuchać radia trzeba uruchomić i zgasić silnik. Po takiej akcji ponownie dysponujemy 20 minutami. W miarę rozładowywania się akumulatora, czas do załączeniu się trybu oszczędzania aku będzie się skracał.
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

16 Gru 2020, 11:30

solti napisał(a):Mam doświadczenia z Peugeotami 206 i 407 i w obydwóch modelach załączenie się trybu eco mode, przy ustawieniu w BSI na auto, przy całkowicie naładowanym akumulatorze następowało po 20 minutach (tak mam to zakodowane w pamięci - na pewno był to dość długi okres, nie dwie minuty).

Zgadza się :ok: Wszak napisałem
solti napisał(a):albo można ustawić na AUTO i wówczas to elektronika BSI decyduje kiedy uśpić elektrykę.

Tak więc przy w pełni naładowanym aku może to być 20 minut. Nigdy nie stałem tak długo przy swoim 407 :) Aczkolwiek ja mam chyba zakodowane w Diagboxie, że są to dwie minutki. Więcej mi nie trzeba.
Aczkolwiek w trybie auto, może to też zależeć od pojemności aku. Jak będzie standardowy, to będzie to np. 20 min. a jak będzie mniejszy to czas ten będzie krótszy. Zależy to też zapewne od zamontowanych urządzeń elektronicznych, np. kamerka, która jest w trybie ruchu. Wówczas jak się będzie załączała, to też czerpie prąd z aku i czas ten będzie krótszy niż 20 min.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Układ napędowy BMW ActiveHybrid nowej generacji
    Specjalnie na potrzeby nowego modelu BMW ActiveHybrid 3 opracowano następujące komponenty hybrydowego układu napędowego: synchroniczny silnik elektryczny o mocy 40 kW/55 KM, układy elektroniczne dużej mocy oraz pakiet akumulatorów ...
    Eco driving w zimie, kiedy za oknem trzyma mróz
    Jak być eco, kiedy za oknem mróz? Dzięki utrwalaniu odpowiednich nawyków z każdą kolejną zimą zauważymy coraz większą różnicę w portfelu. Eco driving to styl jazdy, który możemy wykorzystywać niezależnie ...